|
|
|
|---|---|
|
Hej! Var ut en sväng med bilen igår och mitt i allt började den blåsa kallt som att den stängde termostaten helt. Bilen gick även varm efter ett tag, märkte att efter den börjat blåsa kallt så kunde jag inte växla manuellt med automatlådan. Dock byter den från DS till M3, M4, M5 osv beroende på vilken växel som är i, så den reagerar att jag drar spaken manuellt iallafall. Och innan den hunnit börja blåsa kallt så går det att växla manuellt men inte att varva speciellt mycket, den växlar själv upp. Har kunnat hålla den på 6500rpm annars utan att den växlat upp! Kollade glykolen och fick i ca 60cl kanske. Provade igen idag till jobbet då hann den aldrig börja blåsa kallt. Men nu påväg hem så hann den göra de. Och när jag parkerat så prova jag restvärmen. Fortfarande kallt. Startade bilen på nytt och då blåste den varmt igen. Bilen ger inga felmeddelande på displayen heller. Är som att när den byggt upp värme så tvärstänger den termostaten. Vars sitter den? Kan man kolla om den funkar korrekt på något sätt? Batteriet börjar bli dåligt, så måste byta de. Kan de bli några skumma fel när man har dåligt batteri? /Max Bilen är en 330xia 2006 | |
|
Liten update! For från jobbet nyss och motorvärmarn hade inte gått. Så medans jag stod och skrapade rutorna så hörde jag kylfläkten gå upp i varv, sen så slog den av. Så gick den upp i varv och slog av. Så höll den på tills jag hoppade i bilen och for. Började blåsa kallt igen när jag nästan var hemma. Så parkerade och slog av och på bilen, då tokblåste den varmt med full fläkt på automatprogrammet antar att den kände av hög motortemp och började blåsa för fullt. Så fick den gå i 5min utan att den började blåsa kallt igen. Så slog av den och märkte att kylfläkten inte gick. Så motortempen verkade vara ok! (Hur får man fram tempmätaren i displayen?) Kan de vara tempgivaren som spökar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.