|
|
|
|---|---|
| Hallå på min bruksbil (e34 520i) så går tempmätarn upp på mitten sträcket endast om man kört ett tag sen tex står still, sen om man åker ja låt säga 50kmh och uppåt så sjunker tempmätaren så håller den på sen tycker jag att det tar lite tid på sej att få det riktigt varmt men när det väl blivit varmt så är den riktigt varm och det blåser bra, Men känns som termostaten kanske står i öppet läge ? Men kan det bli så att det tar tid att bli varrmt då också ? | |
|
Tänkte beställa ett nytt termostat men vart lite förvirrad när jag kollar på delkatalogen då står det passar endast Siemens DME skulle helst vilja ha ett 92 cel termostat så man får uppe värmen men då måste jag alltså kolla om jag har ett simenes dme ? Bilen i fråga är svensksåld borde det inte sitta ett 92 cel i då? Länk Termostat 88CEL 11 53 7 511 580 92 CEL 11 53 7 511 083 För fordon med Landutförande tyskland Ja L801A Passar endast till siemens-dme till sep '92 1 |
|
|
Enkelt att kolla DME. Lyft på locket till stora boxen som sitter bakom hö fjäderbenstorn. |
|
| Yes vet vart den sitter men vart lite fundersam varför det med dme att göra? Stod väldigt konstigt i delkatalogen riktigt förvirrande för en själv ialla fall.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.