|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har en 525i touring -05 a (E61) och nu har mina back spegel glas börjat oxidera i nederkant. Har förstått att detta är ett känt problem på denna modell. Kollade med BMW idag och dom skulle ha 1185 kr styck för dessa! Tycker det är rena rånet! Någon som vet vart man kan få tag på dessa billigare? | |
|
Finns massor av speglar på ebay!! //Stefux |
|
| Men kan inte du hjälpa mig med en länk till någon bra säljare av dessa speglar på ebay? | |
| Ingen som har någon länk till någon bra seriös säljare då? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Har samma fel på min E87 120i. Problemet att köpa via eBay är att det finns otaliga varianter av dessa glas, risk att det blir fel. På E87 fanns det blåfärgat glas upp till 03/2009, sedan kromfärgat till 09/2009 och därefter verkade de ha gjort om designen så det är annan form på glasen. Sen måste man hålla reda på om det är autodip eller inte då båda ovanstående finns i båda autodip och icke-autodip. Eftersom man köper via eBay så får man hålla koll på att man inte får Korera, Gulf, Japan, Australien, Indien, Kina varianten då dessa är tydligen annorlunda. Enklast hade varit om det hade stått reservdelsnummer på glaset, men tror inte det gör det. |
| Jag köpte på autoexperten till en av våra E61. Har för mig att de kostade ca 600:- stycket. | |
|
920:- styck på autoexperten! Då skiljer det 200:- upp till orginalpriset! Råkar faktiskt ha orginal nummer på mina speglar: 51 16 7 065 081 51 16 7 065 082 Men bmw slangen... Hör vad BMW ska ha för glasen så får du säkert artikel nr på vilka glas du har. |
|
|
Andreas: Ebay.de, klistra in dina artikelnr i sökfältet. Då får du fram ex den här listan Länk Kolla dom säljare som har 100%ig eller nära nog 100statistik. Då har du flera att välja på. Har köpt bildelar ett tiotal gånger på ebay.de och aldrig gått på pumpen med ovanstående upplägg. Vill dom inte sända till Sverige i annonstexten så kontakta dom direkt så sänder dom ofta ändå. Lycka till! |
|
| Edit: Andreas och Helene. För jämlikheten. | |
| Ok jag har lite rabatt på autoexperten, var visst ganska bra just på glasen :) | |
|
Mats Landh Tack så hemskt mycke! Har nog aldrig handlat på ebay så därför lite tveksam men det är nog värt det i detta fallet! Tack! |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Andreas&Helene : Jo, jag var faktiskt inne hos BMW fast i ett helt annat ärende (kontroll av oljeläckage) och i samband med den kontrollen så påpekade de även backspeglarna var oxiderade samt att bromsskivorna var dåliga (troligtvis beroende på en "icke fördelaktig" körstil av förra ägaren). Dessa två visste ju jag om sen innan, då de var ganska uppenbara. Då byte av backspeglar inte var aktuellt vid detta tillfället (undersökningen var en del av ett garantiärende mot en bilförsäljare) så tog vi inte reda på exakt reservdelsnummer utan han trodde de skulle kosta runt tusenlappen per styck. Men du har helt rätt, BMW kan säga vad jag har. Var stod reservdelsnummret på glaset? På baksidan? |
| köpte spegelglas till min e60 från ebay spegeln gick inte på klagade fick en ny samma med den ! till sist köpte jag en orginal | |
|
Bmw slangen Nej jag mailade till min bmw verkstad och fick därigenom art nr och pris. |
|
|
Själv har jag köpt dessa Länk och är helt nöjd! Mvh Ubbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.