|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har monterat ett open air filter på min 525:a (E34). Montaget gick riktigt bra, men jag har en fundering: Vad är det för pryl med två anslutna slangar som satt monterad i orginal luftburk? Är det någon typ av tempgivare? Hur funkar det och var bör jag placera den nu? | |
markus00 |
Vad är det för något filter du har?? hur blev ljudet?? |
|
Jag har ett K&N filter, dock ej deras så kallade 57i-kit. Jag blev avrådd detta av JRS i Östersund där jag köpt filtret. De tillverkade istället ett rör med rund (trattformad) öppning av ett basreflexför från högtalare. Denna rundade öppning ska bromsa luften mindre än den raka öppning som K&N 57i-kit har. Ljudet blev bra. Det bröölar vid mer än halv gas. Vid lugn landsvägskörning märks ingen skillnad mot tidigare. Mitt problem är dock: Vart ska jag göra av den ovan nämnda givaren? |
|
|
> pryl med två anslutna slangar Det är ett värmeelement, slangarna går till kylsystemet. Någon som provat köra utan? /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Jag pluggade bara igen slangen, har inte blivigt nåt problem med bilen sedan dess....bilen var en 535 -87 Christopher ///M535i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.