AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.502

Reducera elektromagnetisk strålning?

Visa användare
15
LaKa
318d Touring -10
323ti Compact -98
318is -96
318i -95
Alpina B3 3.0 -94
318is -92
3.0 CS -73
1600-2 -70
2000CS -67
Borgward Isabella Coupé -58
Borgward Isabella Coupé -60
Borgward Isabella TS de Luxe -61
Borgward Isabella TS -61

Är det någon som har lagt in en lång minuskabel parallellt med pluskabeln från batteriet i en E39:a?
Hur får man upp tröskelskoningen, är den clipsad så att det bara är att lyfta upp den för att komma under mattorna på högersidan. Finns det något lämpligt hål i torpedväggen eller måste man borra? Vore kul om någon hade en enkel byggbeskrivning för att göra en konvertering till "lågstrålande högersida"!

LaKa
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
LaKa. Totalt meningslöst att lägga ner jobb på det.
Den undersökning som de gjorde och refererade till var en professor som bara är ute att få mera bidrag till sin forskning,han var lika entusiastisk när det gällde lokförarklienteriet för ett antal år sedan.
Den mätutrustning som användes var inte heller av den kvalitet som man kan lita på utan den mäter även höga magnetfält runt en kylskåpsmagnet. Jag själv har jobbat många år som felsökare i fordonsmiljö där magnetfälten är så stor att man kan hänga halvmeter långa skiftnycklar på väggarna vid fullt gaspådrag ca 2000 amper.(40.000 mikrotesla)Ingen av oss som jobbat i denna miljö har ngr som helst tecken på nån relaterad sjukdom. Och förresten så var det Volvo som det var frågan om BMW.s världen var betydligt lägre ??
Du kan söka efter inlägg med sökfunktionan då detta ämne då det diskuterats flitigt. Jag rekomenderade den kvinnliga reportern på Vi bilägare att ta bort säkringen till värmen i stolssitsarna om hon var rädd om sin gubbes ädelstenar.:))
Kör lungt vidare utan extra minuskabel.

MVH
Hasso
Visa användare
15
LaKa
318d Touring -10
323ti Compact -98
318is -96
318i -95
Alpina B3 3.0 -94
318is -92
3.0 CS -73
1600-2 -70
2000CS -67
Borgward Isabella Coupé -58
Borgward Isabella Coupé -60
Borgward Isabella TS de Luxe -61
Borgward Isabella TS -61

Tackar för svaret, men utan denna konvertering vägrar övriga familjen att åka på högersidan och väljer i stället att svettas i "Hisingstraktorn", så jag blir nog tvungen att göra ombyggnationen i alla fall!

LaKa
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Låt dom åka i hisingetrakorn :))
Det är mycket "större" strålning i stolsvärmen
så låt gumman frysa om rumpan du :))
Och slå inte på stereon då magnetfälten öker runt högtalaren ju mera du höjer ljudet.
Jag förstår mycket väl ditt dilemma, och inte lätt att övertyga någon som inte vet hur det funkar.
Jag har nämligen lånat vår mätare på jobbet och mätt på div ställen samma mätartyp som testen använde.
Och stolsvärme har du väl i Volvon också?
Du får inga höga värden i bilen då alla strömförbrukare tar sin ström direkt från generatorn som sitter på motorn, resterande överbliven ström går sedan till batteriet för laddning och det är normalt rätt så låga ampervärlden. Det är därför ett batteri tar slut vid kort körning med mycket förbrukare på vintertid.
För övrigt använd inte spisen och köksfläkten 100ggr högre världen än i bilen om du är närmare än 0,5 meter.
Så nu får du laga mat också :)) Solarier är rena magnetgrillen , men i dom ska gummorna ligga:))
Hoppas du förstår vad jag menar!! åk inte tunnelbana tåg eller nått annat som det krävs höga strömuttag för att driva.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.