AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.280

skydda bilen från gnagare under vinterförvaring

Ca
92
Cape
E92 335i 2008
Tjena!
Har precis ställt av bilen för vintern.fick inte tag på ett värmegarage så fick bli en renoverad lada med el osv. Det står lite båtar och husvagnar där. Jag undrar hur jag ska skydda bilen från möss, vill verkligen inte att dom små liven ska bita sönder kablar och annat. Har ni några bra tips?
Tror nackdel är att lägga som exempel Frostie Flakes i musfälla/fällor (som för övrigt fungerar kalas) lite här och där under bilen är att man kanske lockar dit dem. Du blir även tvungen att kolla fällorna mellan åt.

Hade nog valt att placera ut Glykol i mindre burkar. En burk vid varje hjul och sedan en som exempel 3 liters dunk liggandes (skära upp ett större hål i sidan) mitt under motorn. Tejpa fast en liten pinne upp till dunken som de kan klättra upp på, sen sköter de resten själv ner i dunken.

Slipper ränna där varje dag för att kolla.

Ett tips alla fall ;)
Gnagare kan verkligen ställa till det då de gillar plast ...

Enris runt bilen lär vara effektivt. Det finns original gnagarskydd till BMW i form av en högspänningsslinga under bilen.

Tidigare mus-diskussioner: Länk Länk Länk

mvh/ Anders
Har hört att granris under bilen håller gnagare borta, men har inte själv prövat.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.