AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.311

Hela bilen blinkar vid starftörsök!

kr
40
kriliden
528ia Touring-99
Hej jag har skaffat mig en bmw 740 99a och när jag kom hem och stängde av bilen i ca 30 min så gick den inte att starta mer, hela bilen blinkar och klickar när man vrider på nyckeln..
Nån som vet vad det kan vara?
Hur mår ditt batteri? Hade exakt samma fel med min igår. Stendött batteri. Köpte mig ett nytt på biltema, de nya som börjar på A, gult. Men kolla de. :)
Btw.. Efter de bytet startar bilen blixtsnabbt. Bättre än förr.
kr
40
kriliden
528ia Touring-99
Såg att batteriet var på 85ah är inte det lite lågt till en 740?
Hade laddaaren på i natt och då hoppade den igång i morse :)
Hur många volt ska ett friskt batteri vara på?
Bilen laddar 14,7v iallafall så generatorn borde det väl inte vara några fel på?
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Absolut du ska ha minst 100Ah på en 740. Polaren här på jobbet med en 740-.98 fick jag kabla igång ett par ggr i veckan innan han fick dit en 100Ah Nordström silver. Satt en 85A Biltema i bilen när han köpte den.
12,7-12,9 Volt ska det vara fullladdat.

Om du kopplar på en Voltmeter under huven (med nyladdat batteri över natten) och ställer den så du ser den och slår på tändningen med ljuset på, sjunker spänningen snabbare än vad räkneverket på en bensinpump :) typ 30 sekunder) ned till 11- 11,5Volt och när du sedan vrider på starten sjunker under 10V = då är kapaciteten förbrukad i batteriet =byt.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
kr
40
kriliden
528ia Touring-99
Testade att göra som du skrev hasso och volten sjönk som du beskrev.
Stoppade i ett nytt batteri på 100a och nu är det fart på grejjorna! :)
Gr
33
Grahl
740iA -99
528i -98
Har problem med mitt batteri också, ibland när jag ska starta bilen så slocknar allt och då menar jag verkligen allt i bilen(smålampor osv...).
Efter detta har hänt så måste bilen startas med startkablar.

Jag vill få det till att det är batteriet det är fel på.
Sitter ett 95AH battteri i av ett mindre känt märke och ålder, blir att skaffa nytt väldigt snart.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.