|
|
|
|---|---|
|
Hej alla. sitter och tittar på lite saker till bilen jag snart har. vill få ur lite roligare ljud och kanske 1hp mer :) så hitta detta ikväll. är det nått att satsa på? Länk resten av röret ska även det bytas. mvh micke | |
|
Ser inga fel på det. Men du kan nog få till ungefär samma peng här hemma. Exempel Länk Länk Sen tolkar jag meningen under länken att du frågar? Ja du får byta resten också. Alternativt svetsa ihop det där under passagerar stolen. Tänk även på att du måste förlänga kablarna till lambdorna. Ska du ge dig på det, så rekommenderar jag även att du lindar in grenröret med bandage innan du sätter på det. När det väl är på plats kommer du inte åt att linda in det. |
|
|
hej tack för svaret. absolut så ska det lindas innan montering. är det lättast att bygga egna rör efter eller finns det rör som passar rakt på detta? mvh micke |
|
| Finns säkert, men jag byggde mitt själv. Tyckte det var smidigare plus att jag nöjde mig med en race katt. | |
|
hur grovt byggde du röret? och vart det roligare ljud än org? :) mvh |
|
|
Efter grenröret gick jag ihop med Y-rör till 3" under passagerar stolen. En oval kort ljud dämpare strax innan bakaxeln. Sedan en Japs på slutet. Länk |
|
|
måste säga att de var ett väldigt vackert ljud. nästan lika fint som i min impreza med 3"från turbo. tror jag snor din plan å bygger eget likadant. har du några problem med besiktningen? har du även gjort nått annat med bilen? mvh |
|
|
Inga problem alls med besiktningen. Värdena är kalas även med race katten. Lite annat smått och gott, men inget allvarligt ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.