|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har även kikat på denna Bmw 550 2006 De vill ha 149.000kr men la ett bud på 130.000kr. Fick spydigt kommentar utav säljaren " Jag har nekat 140.000kr " fick jag till svars! Dock har bilen stått hos dem sedan Augusti 2013. Är 130.000kr verkligen så dåligt bud??? | |
| svårt att svara på utan en länk till objektet | |
| Den här? Länk | |
| Det låter för bra med tre års garanti: Länk | |
|
Sannolikt är garantin nån form av tillägsgaranti typ Solid eller liknande. Dessa är _fulla_ av undantag. Läs villkoren noga. ------- //Lövet |
|
| Jag svarar på din fråga. Nej, 130 kkr är inget dåligt bud. Inte ens 140 kkr men varför sålde dem inte bilen för 140 kan man ju undra. är de så snikna på 9 000 kr? Mycket bil för pengarna iaf. Det var kul med fullständig Carfax på en svensksåld bil... | |
| Ser ut som 120.000 mil av förarstolen att döma :) | |
|
De har vridit på med skärpa och kontrast i Photoshop på alla sina bilder. Gör att det ser betydligt värre ut än det är. ------- //Lövet |
|
| Tittade på den där bilen på Blocket för ett par veckor sedan. Tänkte just att "TUSAN" vilken sunkig skinnklädsel. Lustigt att de kör Photoshop med resultat att bilen blir fulare än i verkligheten. | |
| Fasiken vilka fina bilar man kan få för 75 - 150 kkr !!! | |
|
Om allt stämmer, fullservad och 12000 mil får man mycket för pengarna. Sen drabbas alla "dyra lyxbilar" av "dyra lyxbilars" förbannelser. De är förtvivlat dyra att äga. De som har råd köper en ny och de som inte har råd eller kan skruva bör fundera mycket innan du slår till. Jag håller inte med grodan när han skriver att man "kan få". Bilfirmor ger inte bort bilar. E |
|
| E: Är det verkligen så mycket dyrare att underhålla en 550 än exempelvis en 520? Det är väl mestadels gemensamma delar om man bortser från drivlina och bromsar? | |
|
Jo lyxbilar/före detta lyxbilar är förbannat dyra att äga. Så jag måste vara otroligt rik som har tre:). Skämt och sido. Klart det inte är speciellt mycket dyrare att äga en 550i än en 520, 523 eller 530. Har man otur så är 520/523/530in dyrare. |
|
|
Stephan735i, inkludera bränsle och försäkring så blir det inte en lika rolig kalkyl för 550:n :) |
|
|
Väldigt sliten förarstol för 12.000 mil men kanske ägaren vägde 150+ :-) Mvh Carlito. |
|
|
Epsilon: Det är ju förutsägbara kostnader som går att räkna på (och ganska hanterbara sådana om man betänker hur mycket kraft det är under huven på en 550). I mitt tycke är det tekniska speciallösningar och finesser som är läskigast eftersom det kan bli hur dyrt som helst om något havererar. Jag antar att det är kostnaden för sådana spännande reparationer som "E" syftar på. Dock kvarstår min fundering: har 550:n verkligen så många tekniska särlösningar som skiljer sig från basmodellen? |
|
|
En snabb koll på spritmonitor ger att det i snitt skiljer omkring 0.5l/mil mellan 520 och 550, 7kr/mil. 2500mil år = 17500kr. Skatten skiljer en tusenlapp. Försäkringen? Service...? Nog skiljer det några tusenlappar i månaden, alltid. |
|
|
tacho, Det är vanlig 550i vi pratar om, ingen Lamborghini. Stephan pratade om ägandekostnader och mitt svar var högst relevant. |
|
|
Det här blir en lustig diskussion eftersom vi uppenbarligen har samma ståndpunkt, just att det är en "vanlig" 550i och inte en exotisk specialmodell med "dyra lyxbilars förbannelser" som "E" skrev... Jag bedömde för övrigt aldrig relevansen i ditt inlägg. Självklart är alla förutsägbara ägandekostnader högre för en 550 än en 520, men det hoppas jag att en presumtiv köpare har med i kalkylen. Vi svävar nog iväg lite väl långt OT här. |
|
|
Kör man 2500 mil/år ska man inte ha en 550. Men den genomsnittliga körsträckan för en begagnad 5 år gammal bil är 1200 mil. Då blir kalkylen högst annorlunda. ------- //Lövet |
|
| Förvisso sant, men den siffran torde vara en mix av småbilar/sportbilar som går väldigt, väldigt lite och större bilar som går betydligt mer. Jag tror inte 2500mil/år i en fem år gammal BMW 5-serie är speciellt ovanligt. Hursom, min poäng är just den, driftskostnaderna gör att 550 faller bort för många. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.