AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
498

320 E-46 Tips

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Hallå. Jag och min syster ska åka och titta på en 320 idag. Årsmodell = 00 mil = 5700 Pris =170000. Verkar detta vettigt? Finns det några vanliga fel och så som man bör kolla upp? Tack på förhand för alla tips som jag förhoppningsvis fått innan 13:30.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att de främre bärarmarna är bytta! Spindellederna glappar upp på "alla" tidiga E46 enligt flera olika källor. (Senast var det besiktningsgubben som besiktigade min bil för några dagar sedan som bekräftade detta!) BMW har en goodwillgaranti på dessa som gäller i tre år från första registreringsdatum.

Vibrerande främre bromsskivor var ett annat problem i början, men det bör vara åtgärdat på de flesta bilar.

Annars är det väl det vanliga, allmänt skick och riktig dokumentation.

Mvh
Var utannonseras den bilen någonstans?
Är på jakt sjäv efter något liknande.
Om de kansek inte är något för er kan du ju maila
info om den till mig.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Hur går det med dina inköpsplaner Wendt? Var bilen du mailade mig om inte intressant?

Mvh
Hej Bondesson
Jag får ju säga att den bilen hade inte gått 7200 mil.
Allt tydde på att den gått minst 10 000 till.
Blästrad front, ojämna kaross skarvar tyder på krock, motorn knackade lite på tomgång, vilket ja bara hört en gång innan, de va på en 328:a som gått 22 000 mil, kan vara dålig spännare till kamremmen men de borde snarare rassla o inte knacka.
Så besviken på skicket åkte ja hem och funderar
över om man har för högt ställda krav.
Min 323:a e iaf 10 gånger bättre i skick än den bilen.
So the hunt goes on.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Då sprang du nog på ett "lik". Tappa inte modet, det finns fler E46:or "där ute"!

Lycka till!

Mvh
Ja det finns många fina e46:or, men 'jättefyndet' brukar ofta bli dyrast.

Kamremmen? Det är väl ändå kamkedja på BMW's 6:or... :-D

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Erito Självfallet är det kamkedja ja menar, Litet skriv fel, ja känner inte till så många Kamremmar som rasslar o andra sidan. Man är glad att de sitter en kedja under huven så slipper man bry sig på bytesintervaller som på alla japanska otyg.

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Det blev affär. Den var jättefin! syrran ser ut som om hon svävar på moln. Nu ska jag bara introdusera henne i BMWpower så är hon fast hon me.

Fin bil: De är bara att gratulera henne till en bit äkta tysk Ingenjörskonst.
Måste få fråga hur du fick nys på bilen, priset såg ju helrätt ut. Vet ju inte hur den var utrustad, men
de lät ju som sagt rätt.

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Hon hittade bilen på aftonbladets hemsida. Det var ett litet företag som liesat eller vad det heter bilen. Den har nog det mesta i utrustningsväg. Jag är inte så hemma på just E-46 men det enda som jag tror saknades var skin/el stolar, taklucka och elhiss bak.
Den har ju tex färdator, helautomatisk klimatanläggning, farthållare, multiratt, larm, regnsensor, mm. Just de.. Den har inte xenonljus kom jag på nu. Men det är mycket bil för pengarna. Fick åka 50 mil för att titta på den, men det var det ju värt. Liten lätt tripp för min gamla trogna 525TDS.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.