|
|
|
|---|---|
|
Hej! Precis köpt en BMW 750ia till mig själv som vinterbil då M5'n är ute på annons =( Reserverade bilen när jag var i USA i förra veckan och har gått runt som ett barn på julafton varje dag för att få hämta hem bilen! I mitt tycke en extremt komplett bil som har precis den utrustningen jag själv önskade! MEN... Ganska precis efter att jag fått hem bilen så upptäckte jag att den rök lite när jag backade in den i garaget. Tänkte inte mera på det. Rekondade lite och tittade igenom alla finesser & allt verkade fungera inklusive dvd växlare osv =) Åkte iväg med bilen och stog 4-5min på tomgång på macken och skulle sedan åka iväg! Då lämnade bilen ett gigantiskt moln av rök efter sig! Bytte PCV ventiler i vevhusventilationen på bilen igår kväll och åkte ca 7-8mil ganska aktiv körning för att försöka bränna ut ev olja i avgassystem, kattar etc, Ställde mig på en bensinmack igen. Stog 4-5min och gasade till. Rök precis lika mycket igen! Så hur som helst. Vad kan felet vara? Den går fint utan oroligheter eller konstigheter i övrigt! Jag får häva köpet om jag vill men är väldigt angelägen om att hitta felet då jag gillar bilen i övrigt! | |
|
Glömde så klart att nämna vilken modell det är! Det är en E65 Facelift |
|
|
Alla bilar ryker och mer nu på vintern. Vilken färg har röken. Vit, blå, eller svart? /F1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.