|
|
|
|---|---|
|
Hej mina vänner, jag hade min pärla inne på förbesiktning hos BMW i Nyköping och äntligen hittade jag en verkstad som visste vad dunket jag upplevt kommer från bakvagnen beror på. Jag har alltid trott att det var ljuddämparen eller nåt rör som gick emot karossen då det bara dunkar då jag ska dra iväg och aldrig då jag växlar mellan ettan och tvåan tex. Det visar sig att fördelningslådan är glapp och jag gissar att det är ett lager som fått sig en kyss eller att dessa lådor i största allmänhet är smäck eftersom det till och med finns nya piratlådor till dessa bilar att köpa. Jag har dock pratat med en firma som renoverar lådor och de erbjuder sig att renovera lådan för 2500 plus moms vilket jag ser som ett mycket bra pris med tanke på att en ny låda kostar 30-40000 kr inkl installation men då byts visst kardanaxeln ut också, jag vet inte hur nödvändigt det är, vad tror ni? Mina övriga frågor är: Vad heter lagren och tätningarna i denna låda? Finns samma låda på fler bilar? Det är en NV124-låda med originalnummer 27107509763, se denna länk Länk Vet ni fler firmor som renoverar dessa? vet ni var man kan få tag i en renoverad låda eller en bättre begagnad? | |
| Låter osannolikt billigt! Är det verkligen för en renovering? | |
|
Alltså arbetet, jag vet inte vad delarna kostar eftersom jag inte ens vet vilka delar som ska vara i lådan. BMW påstår att det inte finns reservdelar till lådan men de snackar förmodligen goja, jag har sett renoverade lådor online. Vidare påstår de att det skulle vara skillnad på BMWs olja och Castrols olja till min bil, jag har frågat Castrol och det som skiljer är typ färgen, inget tekniskt skiljer men men, det är en annan diskussion. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.