|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med min BMW 318 E46 - 99 Jag har bytat motor i den och så nu när jag skulle starta den så klyddar kylsystemet jag har bytat toppackning, kylare, termostat, vattenpump och diverse slangar men när jag startar bilen och låter den gå varm så blir den övre slangen varm som F*n och den undre kall och sen så öppnar inte termostaten så vattnet börjar koka och går bakhållet in i expansions kärlet och börjar bilda ett sjukt tryck har någon några ideer?? | |
| Har du lossat luftningsnippeln på kylaren helt och sedan fyllt på med vatten? | |
| Ja det har jag | |
| har du värme på max och fläkten på halv fort | |
|
Hissa fronten högt eller backe. Mvh. Richard |
|
| Jag har hissat frånten på den jag tycker det är kånstigt att termostaten inte öppnar eller att kylar fläkten inte startar:S | |
| Jag va ute i garaget i dag och pillade på bmw:n jag testade att ta ur termostaten och då fungerade allt perfekt förutom tills jag körde i stan på motorväg och landsväg kanon men i stan så började vattnet koka men tep mätaren inne i bilen hade pekaren i mitten :S sen satte jag in termostaten och då fick jag felet med kokande vatten nästan direkt:( och kylfläkten startade aldrig?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.