|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min e39 har börjat klabba, helt plötsligt stängde stereon av sig, då även med färddatorn samtidigt som jag körde. Och när jag använde blinkersen la jag märke till att mitt instrumenthus ej indikera att de var igång, men funka hur fint som helst utanför bilen! Samma sak gäller helljus och dimljus, visar inget på panelen men funkar utanpå bilen! Kan ej se klocka osv heller i mätarhuset, den visar endast felmeddelanden som finns på bilen, och kan ej se någon på stereon/färddatorn då den slocknat då ju. Kollat säkringar, men ej någon som är bränd, skall kolla felkoder på jobb så fort helgen är över, men vill veta om någon här varit med om detta tidigare och vet vad det kan vara? Med vänlig hälsning, Fredrik | |
|
Låter som kontakten till tändningslåset, kostar 5-700kr och är lätt att byta. Sök på bmw e39 ignition switch replacement. |
|
|
Kan du förklara lite närmare hur detta kan bero på tändningslåset? Kan tillägga att Bakluckan går bara att öppna ibland, rutan går alltid att öppna. Stereon funkar ej längre. Bilen har slutat visa felmeddelanden. Färddatorn funkar i instrumenthuset. Helljus, blinkers indikerare visar ej i instrumenthuset. Har testat ladda batteriet, men gjorde ingen nytta. |
|
| mycket går via den | |
|
Börja med det enkla, lossa kontakten till den gör rent försäkra om att det inte är några oxider. Bara att lossa kåpan under ratten enkelt. |
|
|
Okej, skall göra de, om de funkar eller inte, tack för tipset! Med vänlig hälsning, Fredrik |
|
| Problemet kan vara inre men lättare att kolla det yttre först. | |
| Ej kollat de ännu, men har fått höra att de kan vara generatorn? För nu så ställer sig varvmätaren på fullt ös, tankmätarn står på tom och förbrukningsmätaren hoppar runder.. | |
|
kolla laddningen direkt på batteriet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.