AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.501

byte av styrenhet airbag

kn
8
knödel
525 Touring 02
när man byter styrenheten för airbagen kan man ta vilken som helst eller måste alla nummer på boxen stämma överens? och måste man koda in den nya boxen på något vis? tacksam för svar.
Numrena måste stämma och den måste kodas in.
Men du kan skicka den till tyskland airbag24.de så reparerar de den och då är det bara montera tillbaka, måste de byta ut de så för de över infon från gamala modulen så att det bara är att montera i utbytesmodulen utan kodning.
kn
8
knödel
525 Touring 02
måste alla nummer stämma? finns ett temic- nr, artikellnummret, bmw-nr, och serie nr???
temicnumret och artikelnnumret bör väl vara samma serienummret kan nog inte vara det då det är unikt.
Är du säkert på att den är trasig får du inte kontakt med den?
kn
8
knödel
525 Touring 02
Den är nog trasig. Går inte att ta bort felkoderna från den även fast felen är fixade. Det går att få nya felkoder men inte att ta bort dom.
ok vad är det för felkod du får?
Då hade jag skickat in den för rep.
kn
8
knödel
525 Touring 02
Får felkoder på sätesmatta fast den är ny. Även bältessträckare. Och control unit fault och power suply.
kn
8
knödel
525 Touring 02
vet du vad det skulle kosta att få den fixad av airbag24??
Jag kommer att testa fixa min modul i min E61 genom att byta ut två elektrolyt kondensatorer,

se bild här längst ner på sidan Länk

kostnad blir då ca. 200 kr.

Att få den fixad på någon firma kostar kanske kring 2000kr

Länk
Hur vet du att de är dom 2 som måste bytas.
Jag har läst på lika olika forum och om man har felkod 93F9 på en E60/E61 så är det troligen dessa två som behöver bytas. Jag har haft loss min enhet och när jag mätte tyder det på att dessa två är felet. Svårt att hitta kondensatorer som passar men har beställt från Kina så får se når dom kommer. ( Här diskuteras samma ämne på ett finskt forum Länk )
EDIT ...lite olika forum...
kn
8
knödel
525 Touring 02
Det ser inte riktigt likadant ut på min e 39a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.