AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.240

Concierge Service fungerar ej! Finns ej i menyn på min F11 LCI.Har den försvunnit?

Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Jag trodde i min enfald att Concierge Service hade fallit ur menyn under Connected drive. Jag hade för mig att det skulle stå Upplysningstjänst eller något? Lämnar in bilen på service efter att en tekniker kollat igenom menyträdet i I driven. Han konstaterar " jo den saknas, vi för köra en uppdatering, det tar 1 dag". men icke sa Nicke! den applikationen startar till hösten 2014 !!! Hur ser det ut hos er med Navpkt på LCI´n.
Varför går man ut med pukor o trumpeter och lanserar detta. när det inte är sjösatt??
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag beställde inte concierge till min men det finns ju iaf ett telefonnummer för CD som jag ringde i ett annat ärende och han jag pratade med sa att de bl.a skulle ta hand om conciergeärenden. Samtidigt verkar det som vissa funktioner inte är släppta ännu. BMW har ju annonserat att det ska finnas en affär i CD-portalen och i bilen där man ska kunna köpa till tjänster vid behov som bl.a. Concierge service etc...

Däremot står det ju ingenstans att concierge-service skulle bli tillgängligt först 2014, vilket man verkligen borde om så är fallet. Läset man om concierge-service och menyvalet "upplysningstjänst" så verkar det som om det är egentligen "bara" är ett snabbval för uppringning. Därför borde det ju finnas med redan nu då det verkar finnas ett telefonnummer.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag har alternativet Upplysningstjönst under min CD-meny. Går man in där finns ett utgråat alternativ som man inte kan välja som lyder "starta tjänsten" eller något liknande. Jag valde inte Concierge när jag beställde bilen.

Läste på ett amerikanskt forum att man där kan beställa Concierge och betala per dag. Om man beställer tjänsten inför en långresa så kan man sedan cancellera tjänsten när man kommer hem och få pengar tillbaka.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Jag har inte alternativet "upplysningstjänst" under CD i min bil, kollade extra idag...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.