|
|
|
|---|---|
|
Håller på att kika på en ny försäkring till bilen. Har kikat på några bolag och tänkte kolla med er vilka ni har bäst erfarenhet av, det skiljer dock några slantar mellan de olika bolagen jag har fått bäst pris från. Dessa handlar det om Länsförsäkringar: 13200:- / år Vagnskada: 3000:- Dina Försäkringar 10240:- / år Vagnskada: 6000:- BMWOriginalF...... 13856:- / år Vagnskada: 6000:- Solidförsäkringar 10620:- / år Vagnskada: 6000:- Alla andra bolag är flera tusen dyrare så dom är inte aktuella. Så vilken tycker ni? Vad jag vet har Läns maskin på 10000 mil / Dina har 12000 mil, de andra vet jag inte. Så vad säger panelen? Hur är dom överlag, vid skada eller så. Tack på förhand. | |
|
Jag skulle valt det billigaste av bolagen du listade, om det inte är så att du värderar en längre maskinskadeförsäkring högt, t.ex. Risken att råka ut för ett rötägg till handläggare finns alltid där oavsett vilket försäkringsbolag du väljer. |
|
| Jag med - men det beror på hur gammal bilen är. Hade den varit sprillans ny så hade jag tagit den billigaste eftersom det ändå är 1,5 år kvar på nybilsgarantin när provapå-försäkringen går ut. Hade jag haft en BMW som var 5-6-7 år gammal så hade jag valt en BRA försäkring istället för en billig. BMW Original och If samt Gjensidige har bra maskinskadeförsäkring vad gäller elektronik - och det finns en hel del elektronik i en BMW! | |
| Solid har också 1200 mil på maskinskadan | |
| 12000 mil skulle det klart vara | |
| Anledningen till att jag valde 6000:- i självrisk är att få ner premien samt att jag har försäkring från SBM som står får 3000:- av självrisken vid skada. Bilen är 5 år och ligger på 9000 mil idag. Det lutar lite åt "dina försäkr" dom visste jag inte änns att dom fanns, hittade dom av en ren slump så jag vet inget om dom, ska läsa igenom deras villkor lite snabbt nu. Jag tror jag skippar läns p.g.a deras låga maskin. BMW Original för all del, kostar också några tusingar mer, men om dom är överlägsna gentemot "dina" så varför snåla. Dom bör ligga lika, tycker man. | |
| Ok, tack Niklas. | |
| Kolla Motormännens försäkring, jag fick ett bra pris där, du blir tvungen att bli medlem men det är väl ingen nackdel kanske. | |
| Olve: Vilken överraskning, Årspremie: 9742 kr. Det är väl bara och registrera sig och teckna. Tack för tipset! | |
| + medlemsavgiften på 440:- blev det 10182:- och då hade jag inte kryssat i några extra tillval. Dom kanske är bättre på många plan än övriga? | |
| Håller med Olve, jag har själv motormännens försäkring och jag är jättenöjd hittills! | |
|
Har du kollat med Trygg Hansa? Jag hade BMW org och betalade ca 11.000 om året. Exakt samma vilkor på TH = 6500:- cirka. Mvh Filip |
|
|
Trygg-Hansa gick inte ihop Gustavf. Fick strax över 14000:- hos dom. Nu har jag iaf tecknat hos motormännen. Årspremie: 9742 kr Otroligt bra pris. Tack för hjälpen alla. Trevlig Helg! |
|
| Skrev visst fel namn där. Det va till dig Phoenix M3 och inte Gustaf. ; ) | |
|
Motormännens försäkring = Solid Försäkring AB. Bottenplacering i denna undersökning: Länk |
|
| Jaha, då kanske man ska byta igen då? Man har ju 14 dagar öppet. | |
|
Har ingen personlig erfarenhet av Solid, länkade bara till jämförelsen ovan då jag kom ihåg att de fick ett lågt betyg sedan tidigare. Om villkoren är okej, och flera här har positiva erfarenheter kanske det är ett vettigt val trots alls. |
|
|
Ja, Motormännen är ju ändå motormännen. Sen om det är Solid eller Comviq Kontant som ligger bakom kvittar nog mig faktiskt. 811:- / månad blir bra. Jag vet att om man ska byta ruta med Trygg-hansa så kostar det 1500:- sen får du en ny. Men vissa eller många bolag kör väl någon % av summan som självrisk vilket ger Trygg-hansa fördelen. Men det blir säkert bra om det skulle va något i framtiden, vilket jag hoppas slippa. |
|
|
Testa att söka lägsta pris på compricer.se. Salus Ansvar har maskinskada upp till 16.000 mil, kan vara värt mycket.... Testat If annars? Billigast för mig. Mvh Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.