|
|
|
|---|---|
|
Har en bmw e39 automat 1999 19000mil som det droppar lite oljafrån packboxen som åxå är lägsta punkten under bilen. Kan man byta packning en utan att ta ner växellådan? Är det väldigt svårt? vad skulle det kosta i delar? något annat man bör byta när man ändå är där o fixar? vad skulle det kosta ca att göra det på verkstad ca? Kan det ha med vevhusventilationen att göra? DaReV | |
|
Är det packboxen på motorn bakom svänghjulet du ska byta? I så fall behöver du plocka ner lådan, lossa svänghjulet, jag hade passat på att byta packboxarna på lådan också, köpa nya bultar till svänghjulet behövs också. |
|
|
Det är den bakre på lådan DaReV |
|
|
Det är enkelt. Jag har nyligen bytt på 2 passater med 5hp19 lådan som ska sitta även i din om jag inte missminner mig? Demontera kardaxeln samt värmeplåten och ev avgasröret om det är ivägen. Sen så sitter axelflänsen med torx 40 tror jag. Dra flänsen (rinner bara ut en skvätt olja). Sen lossar du ett alu stycke och kåpan baktill torx 30 och 40. Då kommer du åt kåpan där läckaget är. Där sitter en grov oring å en packbox. Ca 1tim att byta + kontr oljenivå. /Magnus |
|
|
Oj. så man behöver inte ta ner lådan? DaReV |
|
|
Har ringt verstaden o kollat o det skulle ta dem ca 5h o kosta ca 5000kr en annan ville ha 6-7000kr. Är det verkligen så enkelt som ikea skriver? DaReV |
|
|
Tätningarna och 1 liter olja kostar 5-600kr och sen är det bara jobbet. Vi tog betalt för 2 tim med justering av oljenivå. Debiterar 1400kr i tim. Har man bara en billyft så är det enkelt att byta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.