AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.016

bmw m5 2009 USB frågor samt en del inställningsfrågor

m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Hej!
Har en M5a 2009 med DVD baserade navigationen och med USB och AUX i inne i mittfacket under snap in hållaren!

frågan är går det bara att ha TEX en usb sticka med musik
vilket jag haft går det inte att ha telefonen min "samsung" tex? jag tog min samsung och USB kabeln till den men när jag startade spotify på luren så kom musiken från telen bara och det stod att det inte går i displayen på bilen!
skall det gå el gjorde jag nåt fel?

Och jag har ju blåtand i bilen vilket jag parat ihop min lur med och jag har BMW online och undrar är det en webläsare? för när jag klickar på den så står det att det saknas SIM kort för tjänsten el nåt sånt men vart ska jag HA ett SIM kort i min bil jag har ju bara blåtand?

plus att jag såg att bmw säljer snapp in adaptrar för WIFI stämmer det?

skulle jag kunna montera en sån och slå på min mobils WIFI och surfa i BMWn då?
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Du kan ej spela upp musik via USB-uttaget annat än från en USB-sticka. Bluetoothen borde möjliggöra musikuppspelningen från din Samsungtelefon och det finns ett par inställningar när man nycklar telefonen till bilen. Tror att det ska finnas en ruta som man ska kryssa i för just musik, utöver telefonen etc. Sen bör du hitta den mobilen under Entertainment och BT. Precis som om du kör AUX eller CD/radio.

Internet kräver SIM-kort men funkar troligen relativt dåligt. Det är segt och krångligt framförallt på dessa årsmodeller. Idag är det mycket bättre på dagens modeller.
ZO
276
ZORG
AMG E63 BiTurbo -12
V70 D5 extra allt -12
325 turbo -87
320i -85
Hej Jag köpte en "y"kabel till min iphone,jag är osäker om det finns till samsung mfl men hör med din bmw handlare.
annars kan du köpa en snap in så har du en stadig hållare med.
ex

Länk
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
ZORG:
Vad gör Y kabeln? den ena går på usb och den andra på aux men att musiken till det du spelar på telen går ut via aux det fattar jag men vad skall du med USB anslutningen till?

om du nu inte kör en USB sticka utan själva telefonen?
För när jag kopplade in min samsung galaxy S4 via USB ingången i bilen så hände inget! mer än att det stod att det inte fungerade.

Någon som vet något om BMWs HOT SPOT WIFI snap-in adapter och vad den fungerar som och hur?
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
Zorg:
Glömde säga att jag är lite inne på en snap-in till min samsung galaxy S4 men vad får jag för funktioner med den förutom att telen laddas och att jag kan ringa o så det kan jag iof redan idag eftersom det är BT i bilen men är lite nyfiken på vad för funktioner man kan få med en SNAP-IN?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.