|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen fått hem en BMW 330i E90, går väldigt fint, men den är lite törstig emellanåt (givetvis) :) Finns det någon/några firmor kring Stockholm som sköter optimeringar av databoxen till dessa bilar? Det jag är ute efter är främst sänkt bränsleförbrukning... (observera att problemet inte ligger i tung högerfot....) Tacksam för svar! :) /Oliwer | |
| Stertman motorsport, Vtech, turbocenter och it´s fun är väl några ställen ! | |
| Svensk motoroptimering är ett annat! | |
|
Bortkastade pengar. Lär dig ecodriving, eller köp en snålare bil nästa gång. Både bensin- och dieselmotorerna i E90/E91 from 2008 är betydligt snålare. |
|
| Även om du hittar en firma som kan få ner förbrukningen 10 % tar det 2-3 år innan du går break even, vad har du för förbrukning idagsläget? | |
| Jag är lite förvånad. Den 330i E90 jag hade var den snålaste bil jag ägt. Framför allt imponerade förbrukningen vid högfartskörning, då den inte steg mycket. Vid korta körningar i stadstrafik drog den naturligtvis en del, men det är inte så förvånande tycker jag. | |
| och om de får ner den verkliga förbrukningen 10% kommer ju motorn få gör magert? | |
|
Min 330i '06a (258hk) drog betydligt mer än min 330i '09a (272hk). Däremot tyckte jag att 258hk motorn kändes rappare än 272hk motorn.. gjorde inga vetenskapliga test, bara känsla.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.