AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.786

Skicka hardtop

Ez
250
Ezi
BMW M3 E92 -08
AUDI S5 4,2Q -10
Hejsan.

Har en hardtop till salu och undrar hur kan man smidigast skicka den till en köpare.

Det är så att köparen har sin bmw avställd och jag har sålt bilen men har en hardtop liggandes i garaget.

Hur är smidigast och enklast skicka den. Tittade lite snabbt på DHL och de tar ca 2000 kr för att transportera den till köparen som bor i Sthlm. Finns det andra alternativ ?

Tacksam för svar.
Kolla med Schenker, dom brukar va billiga att skicka med.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Bor du i Jönköping? Åk upp och lämna den, eller slå av 500 på priset om han hämtar den?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Alexander, läs inlägget en gång till så inser du att det inte är möjligt!

st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Men dom flesta nu levande människor känner oftast någon som äger bil med dragkrok och släp går ju att hyra.
Har jag hört ;)
Skulle aldrig skicka en HT, så tillvida om du inte kan emballera den i en pall med "kragar", men även då är risken stor för skador...
Varför inte fråga köparen helt enkelt om han kan ställa på bilen och hämta den?
Om han ska använda den i vinter så lär den ju ställas på vilketsom.
Jag hade tagit upp det som förslag, annars är som någon skriver ta den på släp enklast.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Kolla med bussgods, de kan vara bra o billiga.
Dessutom kan man få ut godset snabbt till kund.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Mm, precis, man kan inte köra en HT i en Audi eller? På taket går inte heller, i en Audi eller?
Hardtopen är väl till en bmw?
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Att flytta en hardtop på annat sätt än monterad på en därför avsedd bil anser jag vara dumt. Möjligen på ett släp men många mjuka filtar om men ta handpenning och så får han hämta den då han ställt på sin bil igen. Ingen bra lösning om du vill få tomt i ditt garage men jag kommer inte på något bra sätt att flytta en så stor sak smidigt annat än just monterad på rätt bil.
Eller gör en efterlysning här om någon med rätt HTförbered cab är villig att göra transporten åt dig billigare. Hade det varit i Blekinge och E36 kunde jag hjälpt till (mot skälig ersättning) men har inte vägarna förbi Stockholm billedes i närtid.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Det billigaste är ju som sagt att hämta HT genom att hämta den med bilen (eller en likadan) den är avsedd till. Kommer kosta mycket mer att köra ner o hämta med släp...
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om du har plats att förvara den:
Låt köparen betala hardtopen nu och sedan får han hämta den i vår när han har ställt på bilen...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Om det inte finns en snäll lastbils- eller budbils-chaufför med intresse för alternativa betalmetoder här på forumet?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.