|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har bestämt träff med säljaren på lördag för ett evt köp. Tänkte försöka ta lite hjälp från er innan. Hittar ni något som ser knepigt ut? Vad är rätt pris? Enda jag kommer på som bilen saknar är dieselvärmare och Bluetooth? VIN WBAPX91010CU58512 Senast godkända besiktning: 2013-10-03 Vägmätarställning: 200100 Det jag vet efter samtal som inte framkommer av annonsen: -"liten" bula vänster framskärm. omklackad front -"efter krock med hare" -"passade på att även lacka huv, sidospoiler & baklucka" "halvslitna" sommar och vinterdäck (brukar betyda slut ;) Blocket: Länk bild från säljare: Länk Service på bmw: Länk S235A Towing hitch, detachable S316A automatic trunk lid mechanism S322A Comfort access P337A M SPORTPAKET M Sports package S386A Roof railing S402A Electric panoramic roof S423A Floor mats, velours S430A IInterior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S439A Interior trim finishers S442A Cup holder S453A Climatised fornt seats S455A Active seat for driver and passenger S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S502A Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S563A Light package S5ACA High-beam assistant S5ADA Lane departure warning S5DFA Active cruise control+Stop&Go function S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S611A BMW Night Vision S612A BMW Assist S616A BMW Online S620A Voice control S633A Preparation, mobile phone, Business S677A HiFi System Professional DSP S6AAA BMW TeleServices S6FLA USB/Audio interface S704A M Sports suspension S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S761A Individual sunshade glazing S775A Headlining anthracite P7A2A Innovation Package II | |
|
Den är dyr. 198tkr är alldeles för mycket för en 07a med 20000mil. Utrustningen är mycket bra, men det saknas en del ändå till exempel larm. Jag hade inte velat betala mer än 150-160tkr för den. Kan du leva utan M-paket hade jag valt denna 2008a som har parkeringsvärmare, gardiner, klimakomfortrutor, Merinoläder men har rullat 5000mil kortare och är 25tkr billigare. Länk Eller varför inte en 10a för något mer? Fortfarande med lägre miltal och vissa detaljer som saknas på den i Mjölby, såsom parkeringsvärmare, soft close och larm Länk Några saker som saknas på den i Mjölby: S302 Larm S229 Dynamic Drive S248 Rattvärme (guld värt) S323 Soft Close till dörrarna (riktigt trevligt, man behöver aldrig slå igen dörren hårt) S261 Sidoairbags bak S752 Individual audio system S417 Sidogardiner till bakdörrarna S356 Klimakomfortrutor S601 TV Mvh Stephan |
|
|
Tagen i trafik i Tyskland 2007-04-12 och ändå LCI? Visste inte att det fanns så tidiga faceliftbilar. Jag skulle råda dig att kolla upp service och mätarställning ordentligt på en bil som så nyligt kommit in i Sverige. Inreggad 2013-03-12 av samma ägare som nu säljer. Behöver inte alls vara nåt skumt men väl värt att utesluta. Väldigt fin spec tyckte jag annars. |
|
|
Det jag tänker på är om partikelfiltret är bytt? Jag var själv sugen på en 520d 2008 som rullat runt 18, och då frågade jag på bmwn om partikelfiltret. Han sa att det är inte fråga om utan när det ska bytas ut. Det brukade vara mellan 20-25k mil och kostade 20k på bmw att åtgärda! Hoppas du hittar en bil du trivs med! Lycka till! Mvh Jonny |
|
|
RhinoThue: Premiären var i mars 2007, men det finns bilar uttagna 2006 Länk |
|
|
Hej igen! Stephan735i: Tycker det blir lite svårt att jämföra mot tyska bilar rakt av. Då jag saknar erfarenhet av importera själv ligger det inte nära tillhands tyvärr. Dessutom har jag nära på krav på följande: m-sport, komfortstolar, svart skinn och alu inredning. Om du hittar någon på blocket att köra lite a & b "test" emot vore det kanon. RhinoThue: Jag har kollat så långt jag kan här och bilen är fullservad på BMW i Tyskland enligt "ispa light" (bmw interna system) Inga större reparationer (läs krock eller motor) vad dom "kan" se. Ägaren som importerat har kört ca 2000 mil i Sverige och är själv mekaniker och bytt hjullager bak, stötdämpare fram, och någon bussning fram sedan den kom in i Sverige. Ringde säljaren precis för att fråga om service på olja filter etc, han byter det precis nu då lampa hade tänts i går för just oljeservice (han använde bmws castrol edge 5w30 ll04 oljaoch org filter enligt han själv) Blackdeath: partikelfilter är ej bytt. Jag har enbart sett en enda annons där det framgått att någon bytt partikelfilter på 535d som gått 17-22 mil,. Denna kost får man väl kalkylera in i köpet vilken bil det än är känns det som (rengöring av filtret är ju ett alternativ att testa). LCI´s filter är väl monterade lite längre fram/(bättre urbränning) och ska hålla något längre än pre LCI vad jag kunnat läsa mig till på forumet? Ingen mer som kan dra till med ett "Bra" pris på bilen ifråga? |
|
| Helt rätt med monteringen av filteret på LCI vs. pre-LCI. 23k mil på vår LCI utan problem (kör 5k mil/år, så bra turer för motorn samt DPF). | |
|
Lci bilarna har ej intervall på partikelfilter. Togs bort iom nya filtret som sitter direkt på stora turbon. Jag känner ägaren av bilen å den bilen har varit hos bmw för minsta lampbyte i tyskland. Den har ca 40st registreringar av miltal i tyskland. finns inget mätarskruvat där. vad de avser saknad utr så går de ej att få dynamic drive tillsammmans med M-sport, Doch ej heller klimakomfortrutor tillsammmans med individual tonade rutor. Larmet vet väl varenda tjuv i hela sverige att man tar en morakniv å skär ett jag i stöten bak å sprutar in byggskum:) Men de är alltid tycke å smak som avgör du kan säkert få en icke m-sport med sämre utr för mindre pengar å med mindre mil. Lycka till i ditt val av bil! |
|
|
Hej Erik! Trevligt att just du tittar in i min tråd, tack för infon om utrustningskombinationerna. Även om bmw inte visar "intervall på partikelfilter" på idriven finns "datan" att utläsa via service uttaget och som jag skrev innan "verkar" LCI ha längre hållbarhet på filtret då det är flyttat, men om det kommer efter 20 000 mil eller 27 000 mil vet man ju aldrig. PS. Sålde du din egna 535d som du hade ute för 3v sen eller har du kvar den? Försökte nå dig ett stort antal gånger men du svarade aldrig på vare sig telefon mail eller sms? |
|
|
Svante: Du kommer inte hitta någon bättre utrustad 535d i Sverige (annat än på ren röta) så det går inte att jämföra. Därav jämförelsen med Tyskland. Med dem kraven har du svårt att hitta någon annan bil om du inte går ner i utrustning. Du kommer även ha svårt att få ner priset (eller är en E60 ok?) Personligen tycker jag inte det är ok att betala nästan 200tkr för en 6½år gammal drygt 20000milare. Det går att få Dynamic Drive med M-sportpaket åtminstone till 550i. Larm är normal standardutrustning i Sverige, så det är ett minus att det saknas. Många försäkringsbolag har självriskreducering om man har larm dessutom. jag hade kalkylerat med eftermontering vid köp av berörd bil. |
|
|
Håller fler av er med om Stephan735i prisbild? -"Jag hade inte velat betala mer än 150-160tkr för den." |
|
|
Jag instämmer med Stephan. Mycket trevlig utrustning, men tveksamheter kring skicket, och inte minst miltalet drar tyvärr ner. |
|
|
Hej, Du har PowerPost sen igår, om du inte har märkt det :) |
|
| Vill tacka all som hjälpt till och meddela att efter en ordentlig justering på annonspriset blev det till slut affär! | |
| Grattis Svante! Underbar utrustning och en fin motor! | |
| Grattis till en fin bil :) vad blev slutpriset? | |
|
Svante: Synd att jag inte läste denna tråd innan. Jag hade inte heller importerat från Tyskland innan jag åkte ned för att hämta vår 550/6. Det gick alldeles utmärkt så här i slutändan men man får ju göra sin research innan man åker ned, det är klart. Med den erfarenheten jag fick av denna första import kommer jag inte att tveka att åka ned fler gånger för RÄTT bil. Min marknad blev väsentligen större. Dessutom använde jag forumet som en kunskapskälla de gånger jag behövde information. Här är tråden om köpet: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.