AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.555

Defroster bakruta ur funktion e61

Mo
106
Mogge88
520 D X-Drive M-sport F11 - 16
320 D X-Drive E-91 - 2011
Jag har nu när det börjar bli frost märkt att defrostern till min bakruta på 525i e61 fungerar inte. Man har ju hört om kabelhärvorna i gångjärnen men då borde väl fler funktioner falla bort? Allt annat fungerar.
Välkommen till kabelklubben. Bara och börja gräva i härvan. Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Ja välkommen till klubben. För jäkla dålig konstruktion av BMW och ännu sämre att de inte kan erkänna sina misstag och fixa till dem på goodwill.

Jag har samma problem på min, bara bakrutevärmen som är ur funktion, än så länge ska väl tilläggas.

Jag har förstått att bakrutevärmen går i båda stammarna (höger och vänster), + i ena sida och jord i andra.

Här finner du lite mer info och en instruktionsfilm... Länk

Jag ska beställa nytt kablage för höger resp. vänster sida på E-bay enligt nummer från filmen och sedan ta en heldag i garaget för byte av kablaget till lite go musik ;).

Återkommer när arbetet är utfört.

Mvh Jimmy
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
Länk

Läs den här tråden innan ni börjar rota i kabelhärvorna. Kan vara så enkelt som att batteriet börjar bli dåligt, så bilen börjar stänga av strömkrävande utrustning.
la
141
lansman45
X3 d3.0-17
Upptäckte också att bakrutevärmen inte fungerar på min nyinköpta 530xd Touring 08, så jag är väl också medlem av kabelklubben.
Med hjälp av min son kan jag nog klara kabelbyte, om inte begagnatförsäkringen, mot förmodan står för kalaset. Jag undrar bara hur man undviker problem i framtiden.
Är de nya kabelsatserna bättre?
Var köper vi bästa kabelsats?
Finns det några modifierade metallskenor som skadar kabelstammen mindre?
Kan sätta hela min årslön på att din bakrutan redan va paj innan du köpte bilen lansman45, vilket dock är svårt att bevisa i efterhand. Kabelfel på E61or är så vanligt att man bör ta sig en riktigt genomgång innan man köper dessa bilar beg.
En stor jävla skandal att BMW inte tar på sig detta.
la
141
lansman45
X3 d3.0-17
Du har säkert rätt Vinyl, men nu får jag gilla läget tyvärr. Provar att ladda batteri som första åtgärd, men om inte detta hjälper så ligger det nära tillhands att det är kabelbrott. Det verkar ju vara vanligt att bakrutevärmen lägger av först, för jag har än så länge inga andra "symptom". Det var därför jag ville förbereda med att kolla om det finns några tips som gör att man inte behöver byta kablar mer än en gång!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.