|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Går och funderar på att byta ut e39:an mot möjligtvis en 1-serie, men jag är lite osäker på vad man kan få ut för bilen då Blocket-priserna varierar en smula. Vad tror ni nedanstående kan betinga i värde? Hur är intresset tro? 525 touring M -03 (uttagen 2004-04-30) 1 tidigare ägare Silvermetallic Dragkrok Automat 22000 mil Servad hela vägen M-paket V+S däck 17" båda Nyskatt+nybes Fin och fräsch, inga revor eller hål i inreding. Ger ett bra helhetsintryck. Fronten är omlackad för ett år sedan med nya dimljus + grill. Finns några stenskott dock. Fin i lacken i övrigt, rost finns i insida förardörr. Thats it. Nytt: Alla leder och bussningar i framvagnen Skivor och klossar runt om Vevhusventilation (Cold climate) Ventilkåpspackning Drivrem + spännrullar och hjul Vattenpump + termostat + termostathus | |
|
Då din bil är uttagen 04-04-30 så har du 12 års rostskydsgaranti! Du kanske ska kolla om du kan få rosten fixad på garanti, då höjer du värdet på bilen! |
|
|
Jag tippar på 40-45K om du fixar rosten. Med tanke på rostskyddsgarantin är bilen en bra framtidsinvestering med tanke på att dom tenderar att rosta. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Tycker 40-45 är underkant. Den summan motsvarar en i mindre bra skick. Men det är min uppfattning, uppskattar givetvis alla svar. |
|
| Tror också på 40-45k som slutpris. | |
|
Slutpris på 40-45k låter rimligt. Som referens så kan jag nämna att jag fick 60k för min 525iM Touring -03 när jag sålde den för 2år sedan. Priserna har knappast stått still i 2år. /Rickard |
|
|
Länk Länk Länk Länk |
|
|
Daniel123: Samtliga bilar du länkar till är uttagna 03, dvs saknar 12 årig rostskyddsgaranti. Jag kan absolut vara beredd att betala lite extra för att ha en bil som omfattas av detta. |
|
| Samma här, därav tror jag på 40-45k. Allt över det så behöver man inte lägga till mycket för att få en E61 med motsvarande mil. Automat är ingen värdehöjare heller på dessa årsmodeller pga många yngre köpare. | |
|
Rysligt vad priserna sjunkit sen jag letade för 2,5 år sen. Låter som ett fynd för de pengarna, fast o andra sidan verkar folk titta mer på utrustning och årsmodell än skicket när de köper bil. |
|
|
Nu är det dags att sätta ut bilen till försäljning då jag ska byta till en nyare. Det som ändrats sedan jag ursprungsfrågan är att den gått 24' mil nu, och att framdämparna är bytta. En handlare erbjöd mig 20 000 kr för den. 525 touring M -03 (uttagen 2004-04-30) 1 tidigare ägare Silvermetallic Dragkrok Automat 24000 mil Servad hela vägen M-paket V+S däck 17" båda Nokian (sommardäck från Mars 2014) Fin och fräsch, inga revor eller hål i inreding. Ger ett bra helhetsintryck. Bytt senaste året Alla leder och bussningar i framvagnen Stötdämpare fram (Sachs) Skivor och klossar runt om Vevhusventilation (Cold climate) Ventilkåpspackning Drivrem + spännrullar och hjul Vattenpump + termostat + termostathus |
|
| Jag fick 32 för min 525iAT -04 E39 sthlm open med 23000 mil på mätaren i mars. | |
| I inbyte på bilfirma ska tilläggas. | |
|
jonasjonas, ok och det var du nöjd med? Fick du stångas för det? Var det en större firma? |
|
| Det var jag nöjd med. Hade bilen på annons på blocket för 37000 och den enda respons jag fick var två skambud på 20000. | |
|
Nu åker den ut på Blocket, så fort jag fått tillbaka abs modulen från rep. Jag tänkte starta med 40' så får vi se. Den har fortfarande 12-års rostskyddsgaranti. Det finns några likvärdiga ute på Blocket, vissa bra och andra mindre bra. |
|
|
Man tycker ju att runt 32000kr borde du kunna få för den. Jag har ringt på ganska likvärdiga bilar runt Göteborg men här begär dom runt 45000kr och det lägst nån släpper bilen för är 37000. Bilarna ligger kvar vecka efter vecka så man får hoppas att nån går ner i pris. |
|
|
Hero02: då är vi i samma sits. Bor också i Göteborg och letar efter någon 525-530 E39. Har du varit och kollat på denna? Länk Känns ovärt att åka iväg och kolla på den om han vägrar gå under 45.000kr. Tänkte annars kanske kolla på denna idag: Länk |
|
|
Den första har jag bara ringt på , verkar vara en ok bil finns någon rostfläck och pixelfel på stereon kommer inte ihåg om det var något mer. Han kanske släpper den för 37000 ( jag gav ett bud på 32´om jag ökade upp det med 5´så närmade jag mig sa han ) Men jag tycker att 37000 är för mycket , ingen direkt mer utrustning än M-paketet. Jag köper hellre en bil som gått runt 22000mil och har dokumentation på delar som är bytta. Det är ju en del som brukar slitas ut / gå sönder runt 20000mil. Helst vill jag ha en svart eller mörk grå bil med M-paket och sportstolar i skinn jag har lite mer krav men jag lär få ändra dom kraven lite. Jag var och kollade på en 530 sedan med M-paket , men den var alldeles för dåligt skick , såg bra ut på utsidan |
|
|
Ah ok då kryssar jag nog den första jag länkade. Tycker också att 37k är lite för mycket. Dom manuella 530i E39 växer ju inte på träd direkt... känns som att man inte kan räkna med M-sport tyvärr. Har du kollat på denna? Länk Även om det är en lågmilare så vet jag inte vem som vill betala 60.000 för en E39. |
|
|
Har inte kollat på den du länkade till , den jag kollade på var svart och priset låg på 35`då , den är prissänkt nu. Tanken är att jag skall kolla på några bilar i helgen men det blir säkert utanför Göteborg , vet bara inte hur långt jag orkar åka . På telefon så är det många som beskriver att bilen är i bra skick men när man ser den i verkligheten så är den inte i så bra skick ( jag kan ta lite rost men inte mycke rost ) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.