|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Det här lär vara USA-importen eller? Jörgen upplyste om att det fanns en alpvinvit import med svartläder. Denna saknar tom korrekt reg nr när man söker på det angivna i annonsen. Den har stått länge för den delen också. Varför, vad är felet? Få mil, 2009 årsmodell vilket inte alls är så vanligt, kanske framförallt i Sverige. Bra skick? 1 ägare, då måste dom väl mena i Sverige och ej innan då jag anar att det är importen vi ser uppe i listan? //Stilren "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Sorry, läste annonsrubriken en gång till "SÅLD" :-) det är lördag. Nu lämnar jag tangentbordet ett par timmar haha. Ha en fortsatt skön helg! "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Här följer vilka färger M6 E63 EH91 lackerats i. Totalt byggdes 3880st i vänsterstyrt Europautförande. 1, Black Sapphire metallic (475): 1598st 2, Indianapolisrot metallic (A31): 437st 3, Silverstone II metallic (A29): 391st 4, Alpinweiss III (300): 296st 5, Silbergrau metallic (A08): 234st 6, Interlagosblau metallic (A30): 222st 7, Sepang Bronze metallic (A32): 134st 8, Carbonschwarz metallic (416): 44st 9, Spacegrau metallic (A52): 29st 10, Stratusgrau metallic (440): 24st Monacoblau metallic (A35): 24st Sonderlackierung: 439st som har kod 490, utöver dessa finns det 7st X03 Rubinschwarz och 1st S34 Azuritschwarz. Anledningen till detta är att BMW standardiserade Individual 2008 och synliggjorde uppgifterna på normal Individual. För att göra det enklare så tar jag med dessa i totalen för S34 Azuritschwarz och X03 Rubinschwarz. Som synes har Rubinschwarz och Mondstein bytt färgkod om färgen är exakt samma eller har ändrats vet jag inte så dem listas separat. 1, Rubinschwarz metallic (S23): 158st 2, Blue Onyx (S11): 82st 3, Frozen Grey metallic (U83): 55st 4, Azuritschwarz metallic (S34): 42st 5, Rubinschwarz metallic (X03): 23st 6, Brilliant White metallic (U21): 16st 7, Mondstein metallic (S37): 12st 8, Malachit Grün Dunkel metallic (S10): 10st 9, Japanrot (438): 8st 10, Imolarot II (405): 6st 11, Carbonschwarz metallic (416): 5st 12, Diamant metallic (A10): 4st 13, Hemlig/okänd: 3st Stratusgrau metallic (440): 3st Phoenixgelb metallic (445): 3st Diopsidschwarz metallic (S44): 3st 17, Avusblau metallic (276): 2st Mineralsilber metallic (A14): 2st Schwarz II (668): 2st Titansilber metallic (354): 2st Sparkling Graphit metallic (A22): 2st 22, Vermillionrot metallic (A82): 1st Hellrot (314): 1st Monacoblau metallic (A35): 1st Mondstein metallic (X04): 1st Monacoblau, Carbonschwarz och Stratusgrau gick inte att få från början därför finns det bilar med färgen som Individual. Stillren/Philip: Jag återkommer med 100% uppgifter, men som det verkar finns det 5st Alpinweiss III/Silverstone varav din är den enda med icke utökat läder. Av de 32st Alpinweiss III/Silverstone stannade 13st i Europa. Tyvärr försvann det stora utbudet av Individualfärgen som fanns på E34, E39 när E60, E63 dök upp. Med tanke på det är Phoenixgelb jätteroligt:). En Estorilblau hade varit skoj. BT? Den låter trevlig, lite mil och fint skick! Skoj att köra dessutom=). Mvh Stephan |
|
|
Stephan, okey 1 av 5 st producerade är rätt bra hehe! Jag gillar inte läderklädd instrumentpanel så det är lugnt om min saknar det. Ja den är riktigt trevlig att köra och trevlig att titta på också =) Imolaröd och Silverstone hade också varit fint! Men vanligtvis på BMW generellt, och sportbilar, är det tvärtom, vit utvändig och röd invändigt. Länk Här hittade jag en pre LCI Alpinvit med Silverstoneläder (trots att det står Merino i annonsen). Det ser inte ut att vara Volleder när man kollar på instrumentpanelen eller är jag blind? Vet inte vad det innebar annat än utökat läder på instrumentpanelen, dörrar och mittkonsol. Alcantaratak tror jag var ytterligare ett tillval? Den har inte Ind high end audio och lite annan utrustning min har. Skannade av Mobile och Autoscout och det finns ett par väldigt fina M6:or till salu måste jag säga men ingen som jag kände samma WOW-vill ha känsla som jag gjorde när jag såg min nuvarande. Och tur är väl det :-) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Philip: Som synes går det att bryta ner att ens bil är ovanlig om man har tillgång till alla utrustningslistor och OM den som beställde valde lite utanför det vanliga. Är lädret lika känsligt som på E34 är det bra att inte ha läderklädd bräda. Bara njut så länge du har den oavsett om det är 1 år eller 60:). Den du länkar är den första Europeiska B778708, tydligen svårsåld då det stod 4 månader innan någon köpte den. Säljaren har dålig koll då den har Volleder Merino Silverstone och Hifi Pro inget annat. Turligt nog skriver inte tyskar som alltför många svenska säljare. Min BMW har heads up, vilket är nästan lika roligt som tacklucka:). |
|
|
Och allt för ofta "fullutrustad". Jag hade nog inte ens skrivit det om min egen utan mer korrekt hade varit "mycket välutrustad". M6 har så mycket seriemässig standardutrustning och utöver det en rätt lång extrautrustningslista men saknar den ett par kryss tycker jag att det är fel med alla dessa "maxutrustad", "maxad" eller "fullsmetad" etc. Det kan säkert vara den enda (i EU åtminstone) som har 300, LKA9 och High End + övrig extrautrustning (iaf som LCI). Det duger för mig ;-) Svarta skinnet tror jag liksom rattskinnet blir oerhört känsligt med tiden medan standard paneler klarar en livstid och fortfarande ser ut som nytt. Det är väldigt viktigt på dörrarna framförallt då det är det man ser först när man stiger in i bilen osv. Sen stolarna, ratten och instrumentpanelen. "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Med svårsåld menar jag att den är tillverkad 2006-02-06 men uttagen i juni 2006. Alltid roligare om en bil är beställd av någon som vill ha den direkt tycker jag. Bräda och hatthylla som får mycket sol på sig har en tendens att krympa åtminstone på E34, men det bör vara samma på alla bilmodeller. Kan vara en god idé att använda solskydd som är vanligt i Spanien. Stilren: Be Jörgen att skicka den senaste versionen av excelfilen på de 3880 tillverkade så kan du botanisera på egen hand:). Om det är något som behöver tolkas kan jag försöka assistera. |
|
|
Stilren: Nej då, jag fick bara för mig att din var den med X3A7. Den såldes ny här i Varberg med Hartge-fälgar, annat avgassystem etc. och jag har inte sett till den på ett bra tag så tänkte att det kanske var du som köpt den :) /Masten |
|
|
Kan någon ta reda på åt mig hur många svensksålda e64 det finns och färger? Har själv en Interlagosblå -07. Tack! EB |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Pula: Jag har nog koll på det :) kollar hemma ikväll där jag har all info |
| Suveränt! | |
Lasse Karlsson |
Som vi tidigare konstaterat: smaken är som baken, dvs delad. Men jag tycker följande om M6: gamla modellen E63, inte snygg, oavsett vilket håll man tittar från! Nya M6: kanonfin, men i mina ögon snäppet efter M5 F10, men i stort i parite med min gamla M5 E60. Men det är ju vad jag tycker! HA DET! modolasse |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Pula, Kollade alla M6 E64 som är Interlagosblå. (min data är ett år gamla nu, så någon kan ha importerat någon till, men då är den ju inte sv.såld) Fanns då 6st som är Interlagosblå. En 06 med VOLLLEDER MERINO/SCHWARZ (X3SW),Import 4st 07or med LEDER MERINO/SILVERSTONE 2 (LKA9) alla sv-sålda. Samt en 08a med VOLLLEDER MERINO/SCHWARZ (X3SW), sv-såld. Totalt 124 tillverkade i den färgen. Antar ditt regnummer slutar på något av detta :) 818 476 644 677 mvh Jörgen |
|
Tack så mycket Jörgen! Det var trevlig läsning och du hade rätt på reg nr :) EB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.