|
|
|
|---|---|
| Är det någon som vet om det finns någon BT dongle som fungerar till både Torque och BMWhat? Vore bra om man slapp köpa två olika dongles. Tänkte köra på en Samsung Android platta. | |
|
Jag tror att en dongle av bra kvalitet kommer att fungera till båda. Ivini-apps rekommenderar bara vissa dongles till deras app, de som bevisat sig vara erkänt pålitliga. Detta för att programmet även har kodnings-funktion. Väljer du en sådan dongle så kommer den även att fungera till Torque |
|
|
En ELM327 (ej mini) fungerar fint. Min kunde i början utföra allt i appen bortsett från skriva till modulerna (läsa ur kodningsmöjligheter var dock möjligt). Interfacet i ELM327 var dock fekalibrerat på AT/RV värdet (batterispänningen som dongeln läser ur). Detta kunde dock kalibreras med en annan gratisapp, Obdelm327. Efter detta fungerar kodning utmärkt! Mvh Kristian |
|
| Jag har en billig elm327 blåtand som fixar bägge programmen. Köpte den för många år sedan för ca 200kr på ebay. Väl investerade pengar! | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag köpte en BT dongle direkt från iViNi-apps, dvs den de garanterar fungerar med BMWhat (den är baserad runt ELM327). Av olika anledningar har jag inte kunnat testa den ännu med just BMWhat - men där ska den ju fungera så det ska inte vara några bekymmer. Däremot har jag hunnit testa den med Torque och den fungerar finfint (även provat loggning) på bilar såsom Toyota Aygo -12, Volvo S60 -01 och Volvo 855 -96. Kör Torque på en Samsung Galaxy S3 Mini. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.