AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.438

"Tyska bilar skruvas inte"

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Dags att slå hål på den AP myten: Länk

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Anders: nej, för det är ju olagligt (!!!) :-D
Jag känner mig ändå helt trygg att köpa en Premium Selection bil. Skruvas gör det ju alltid av skumma typer. Som alltid gäller det att göra research och även kolla vad det är för säljare och be om kopia på fahrzeugbrief. Jag tror rent allmänt att det är tryggare att köpa en bil som ett företag har haft. Själv har jag nästan alltid köpt bilar som endast haft BMW AG som ägare. Lite storm i ett vattenglas känns det som. Framförallt då samma tidning är ivrig förespråkare för att importera. Lite tragikomiskt!

/Anders
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Slutsats: Köp bara nya bilar :)
Nää de hjälper ju inte heller..=) "Enligt flera insiderkällor till ADAC backar även biltillverkarna själva tillbaka mätaren på nya bilar som testkörts, för att bilen ska "upplevas som helt ny".
Eller så kommer nästa artikel handla om hur många fabriksnya bilar som skadas i transporter och omlackas eller repareras på olika sätt...

/Anders
pe
250
pettran
Tesla Model 3 AWD Long Range -20
Härifrån kommer uppgifterna: Länk
Var tredje bil känns väl ändå inte som en speciellt trolig siffra?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tja, det handlar ju om att höras i mediebruset idag, så det är väl lätt att man drar på lite extra för att bli uppmärksammas.

Värt att notera i artikeln är att det är oerhört enkelt att backa en mätare samt att det skulle vara både billigt och enkelt för tillverkarna att stoppa/försvåra detta. Lite som det tidigare uppmärksammade fallen med dörrlås som också var/är under all kritik på flera märken.

----
BMW CS/SC #6212
Med försiktighet, sunt förnuft och en gnutta paranoia tar man sig långt.
Även i Tyskland ska man kräva samtliga dokument vid bilköpet, alla papper från AU och HU där kilometerställningen finns dokumenterad, och även ringa tidigare ägare om möjligt.

Antal mätarbackade gamla taxidroskor finns det gott om i Sverige med.
Ex en blanksvart automat Volvo V70 med hål efter extraantenner, och bara 18000 mil... "jättefinabilen kompis".
Eller den säljarkörda långmilaren som hunnit backas flertalet gånger innan första besiktningen efter tre år. Att dessa bilar även backas MELLAN longlife-servicarna är heller inte ovanligt...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.