|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag är ny här på forumet och absolut inte särskilt tekniskt lagd... Bilen är en e39 523iA 1996. Bilen har gått hur bra som helst. Igår plötsligt slutade elen fungera i framdörrarna: centrallås, ytterbackspeglar och elhissar. Tänkt de säkert är nån säkring så kollade upp. Vilka som har med dessa grejer å göra (6, 27, 29) å provade byta ut dessa mot reservsäkringar. Nu fungerar elen sådär i dörrarna. Men inte centrallåset och heller inte centrallåsknappen inne i bilen. Dessutom så startar inte bilen öht??? Är det någon startspärr? Batteriet fungerar bra... Nån som har någon ide? Kan ladda upp en video senare när jag försöker starta bilen.... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hur är batterikapaciteten, hur bra fungerar batteriet ?? fulladdat ??. På vilket sätt startar inte bilen, går startmotorn runt i bra fart ??. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Länk Felmeddelandet som kommer upp är halvljuset. Orelaterat till detta. Igår råkade jag lämna positionsljusen på i kanske 3-4 timmar men körde nästan 45 minuter efter det. Startade bilen flera gånger utan problem efter det. Sen när den fick stå lite så började problemet med dörrarna. Så jag körde hem å kunde inte låsa dörrarna :P Så fick åka hem till farsan å då försökte vi byta säkringar. Eftersom bilen sen inte ville starta så provade vi med startkablar å de gick inte heller. Fulladdat? Vet inte, men all elektronik i bilen fungerar å lyser bra förutom dörrarna då... |
|
| Batteriet är för övrigt nästan helt nytt. Bara några månader gammalt. Från biltema. | |
| Alltså jag sätter en slant på för klent batteri iaf, testa att starta med kablar och se till att den andra bilen är igång när ni testar! Jag hade startproblem för ett tag sen och allt berodde på för klent batteri. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ladda batteriet minst 24 timmar med extern laddare innan det förstörs. Kolla även så anslutningarn sitter ordentligt tajt på batteriet. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har samma problem, det känns som att den vill gå igång men något stryper den typ samma känsla som när den har slut på bensin... Vet någon vad det kan vara ?? Mvh |
|
Går bränslepumpen ? Hur mycket bensin har du i tanken ? under 20 liter ? Tänder den överhuvudtaget ? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.