AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.766

Spekulanter oftast kontantkort?

Sida 2 av 2
DI
176
DIAMOND
BMW X3 (G01, F97) 30e -21
Registreringsnumret får du av ägaren ifall du frågar och är inte säljaren villig att uppge reg. numret så skulle jag bli mycket försiktig.

Sedan blir det svårt för säljaren att "gömma" reg. numret när man tittar på objektet. Sen är klart, man åker inte 80 mil för att titta på ett objekt för att sedan åka hem och stämma av med bilprovningen...

Major_D
Jag håller med dig, det finns många bilskojare som säljer bilar men säkert lika många som är köpare också *trist*

Om det är så enkelt att få regnummret genom att fråga varför ens dölja det på en 20k bil tex?
Jag har dolt mina reg.nr på alla mina bilar som sålts.
Köparna har förstått varför och hade själva gjort samma sak på så fina bilar.

Det har aldrig varit några problem och jag delger gärna reg.nr till seriösa spekulanter.

Jag har aldrig haft något att dölja, jag vill bara inte bli av med fälgar, avgassytem eller bil. Jag är rädd om mina bilar, därför visar jag inte reg.nr och jag anser mig vara en väldigt seriös säljare.

Så dra inte alla över en kam.

/Filip
Hur förhåller ni er till kontanter.
Hur transporterar ni runt dem bäst kör ni påse eller ryggsäck?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har en superseriös firmamail, men skulle inte ens tänka tanken att använda den för en bilaffär. Min privatmail ser ut att ha en apa som avsändare, beror nog mer på hur man formulerar sig, för jag får alltid svar. :)
Skulle aldrig får för mig att maila från jobbet.
Privat är privat.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag brukar stämma träff på en mack när jag ska visa en bil jag säljer för att slippa dra hem folk.

Det knäppaste jag varit med om var när jag skulle sälja en bil till en tjej och hon hade med sig sina bulgariska killkompisar. Där åkte jag med fyra killar som skulle provköra bilen. Men det slutade bra. Dom var reko och lät tjejen göra upp affären sedan så alla blev nöjda.
Förstår det, hon vill väl inte åka själv.
Jag kör alltid bara mail när jag säljer på Blocket. Jag tycker det är ett utmärkt sätt att kommunicera, då kan båda parter svara när man har tid. tycker närmast att man får en bäätre dialog per mail många gånger.

Samtidigt som man slipper prata i telefon med folk som inte är seriösa.

Självklart kan man i andra fasen köra per telefon om nu potentiella köparen vill det.
Jag kör ett par mail sen går över till telefon.
Ibland när jag säljer nåt så skiter jag ibland i att svara efter ett tag av olika orsaker.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
När jag säljer bil skulle jag säga att jag svarar på mindre än 50% av mailen. Man ser direkt vilka som kommer ställa till med krångel.

-------
//Lövet
Den känlsan brukar jag få efter max 3 mail.
Om första mailen enbart handlar pris så brukar jag inte svara eller maila och tala om att jag inte är intresserad tillsammans med blocketannonser som passar deras prisklass.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.