AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.035

volvo v70 2.0 flexifuel -09 går dåligt max 30kmh

//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Har en bekant som lämnat in den för 3:e gången på 3 månader nu...dom byter bara båda lambdasonderna och säger att dom inte kan göra mer än så?? Bilen funkar ju max 1 månad sen går den över i typ nåt nödläge eller nåt gissar jag, hon förklarade att den varvar mycke och går ca 30 som fortast, hoppar o rycker oxå.! Firman säger att motorn får fnatt när de är en flexifuel därmed byter dom lamborna...har fått denna info över telefon nyss så lite svårt att förklara...kommer mer info senare idag när dom ringer upp igen!Jag gissar på nån givare eller liknande, vad gissar ni på? förjävligt iaf att volvofirman inte kan repa bilen för 3:e gången!
Vevaxelgivare? Byt reparationsverkstad (eller kräv reklamation).
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
mer info, den går oftast att köra över 1500rpm, under de så rycker den bara och är toksvag, fel bränsle blandning alltså! Kan ett igenstockat bränslefilter orsaka att den bränner båda lamdborna? Dom har fått felkod på de dom senaste 3 gångerna, och alltid samma felkoder, endast lambdasond! Som sagt, tycker inte de kan vara så himla mycke fel som gör att dom pajjar...bilen går ju bra typ 1 månad, sen dör båda lambdasonderna! Inga varningslampor lyser heller!
Spridare kanske: Länk
Dom kan säkert inte skillnaden mellan kod för fel i lamdasond och blandningskoder.

Men be dem mäta bränsletrycket.
Dom kan säkert inte skillnaden mellan kod för fel i lamdasond och blandningskoder.

Men be dem mäta bränsletrycket.
//
1.681
///Mackan
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Sen igår morse så startar inte bilen nå mer.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Har för mig att jag läst om liknande problem.
Länk
Ställ frågan här.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.