AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.295

Höjdjusteringen på xenon ljusen fungerar inte riktigt vad gör man.

ga
9
gad52
320 D GT 2014
Jag har en 328ci coupe -00 svensksåld med originalmonterad xenon.
Var och besiktade bilen förra veckan och fick ombesiktning för både vänster och höger framljus stod för högt. När man slår på tändningen så ser man att först går lysena ner sedan går dom upp och där stannar dom, och vad jag kommer ihåg så skall dom sedan gå ner till rätt nivå, men det gör dom inte, dom stanna på högsta. Stänger man av med nyckeln och startar igen så blir det samma igen, stannar på högsta. Vad gör man, har någon några idéer?
Ri
26
Rippen
BMW 330xd -02
Mercedes benz w123 240d -82
kanske är samma fel som det är på min e46a, ska gå ut å ta nå bilder så du får se, återkommer
Ri
26
Rippen
BMW 330xd -02
[url=Länk

staget som ja ringat in i rött, ska sitta där den blå ringen är. det har nått med nivå justeringen att göra!

den sitter under bilen på vänster sida om du står framför den
Ri
26
Rippen
BMW 330xd -02
bilden värkar inte funka, här får du en ny Länk
ga
9
gad52
320 D GT 2014
Jag hissade upp bilen på OK/Q8 idag, nej, tyvärr var det inte samma fel, men tack ändå.
Är det någon som har någon mer idé?
Jag provade att justera ner lyset med justerrattarna och det gick utmärkt, och lysena står lägre nu även efter att man har startat bilen igen, och lyset har rört sig ner och upp. Detta sade besiktningskille att det går inte att justera, man måste göra det i någon databox.
Visa användare
423
Dani_
E46 Sedan '01
E36 Coupe '94
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.