|
|
|
|---|---|
|
Det här är riktigt pinsamt; jag har tappat min servicebok. Upptäckte det förra veckan när bilen var på bromsvätskeservice.... Nu är en ny, visserligen tom, servicebok anskaffad och jag undrar hur man kan "få tillbaka" gamla stämplar (det var två stämplar i den minns jag) Som tur är kommer jag ihåg att servicar var gjorda i Frankfurt och jag ska just resa till Frankfurt nästa vecka så jag tar med mig boken och regbevis dit. Problemet är att jag inte vet vilken BMW i Frankfurt det var... Jag köpte serviceboken för 9€ hos BMW i Berlin, där jag gjorde bromsvätskeservicen men dem sa att dem inte kan hjälpa mig med att spåra bilens tidigare servicar. Det låter kontigt. Jg trodde att BMW hade databas med sånt... Jag kan ju visserligen ringa runt alla BMW i Frankfurt men det låter ju inte kul och definitivt tidskrävande. Visst måste det finnas ett annat sätt? Eller? | |
|
Hej Jag vet inte om du hunnit löst problemet men för att svara på en av dina frågor iaf. JA bmw har ett centralt dataregister där allt som "fakturerats" på ditt chassinr finns med,jag har själv fått ut dom uppgifterna på mina senaste 4 bmw jag ägt senaste va när jag köpte m5an,där står varenda liten detalj inkl garanti åtaganden osv så visst finns det att få fram. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.