|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
(skrivet på min iPad): vad kul det är när det ser ut som om man inte kom åt "Skicka" - inget svar från sajten på 15 sekunder, och trycker en gång till då? Ursäkta dubblett. |
|
|
Haha ja jag gjorde exakt samma i en annan tråd precis, stog felaktigt lösenord så skrev om och tryckte på skicka igen och då va där en dubblett. Får ta och plocka ner klimatpanelen en dag jag kan komma åt ett värmegarage. Ska prova rengöra kabelmattan grundligt. Mina pilar till att sänka kylan (dom blå) blinkar ibland när det är kallt ute för att sedan slockna när värmen i kupén har kommit upp, hoppas det försvinner då också. /Martin |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lasse. Vilket interface har du? Idag kör jag INPA/EDIABAS men vet inte vad jag har för "interface". Har du provat INPA innan scanner med ditt interface elelr fick du köpa nytt? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Kävlingepågen: jag har lite olika interface - på E39 540 är det den runda kontakten i motorrummet, på M5 och X5 är det den runda "OBD2"-kontakten under instrumentbrädan. Jag har INPA också, och tycker det är bra. Men BMW Scanner är mycket redigare upplagt. Att läsa ur alla ECU:er på en gång är enkelt, till skillnad från INPA. Dessutom tycks man kunna koda med BMW Scanner, vilket man inte kan med INPA, då får det bli NCSExpert om inte jag är felupplyst? Jag har NCS Expert också, det kom i samma köp som INPA + kablar för min del. Har även en Carsoft 6.5, men den tycker jag har fungerat sämre. En fördel med BMW Scanner är att den pluggar rakt in i USB-kontakten på laptopen, dvs man behöver inte hålla på och trassla med en gammal COM-port. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.