|
|
|
|---|---|
|
Hej, Första posten här på forumet för min del. Hoppas på era erfarenheter att lösa en grej jag ställde till med igår. Har en 5-serie touring årsmodell -12. Igår när jag skulle öppna bagageluckan med fjärrkontroll-knappen kom jag även åt knappen på själva luckan medans luckan var på väg upp, den stannade då på mitten. Jag var lite stressad och tog tag i luckan och tryckte upp den för att den skulle öppnas. Det skulle jag naturligtvis inte gjort, det kraschade lite i gångjärnen och efter det går den varken att öppna eller stänga automatiskt. Att öppna och stänga för hand går däremot utmärkt och den låser som den ska. När man trycker på "öppna-knappen" på fjärrkontrollen släpper låset och jag hör att det låter som en motor surrar vid vänster gångjärn bakifrån sett men inget händer. Det låter precis som det brukar, inget låter trasigt men luckan öppnas inte. Kan jag ha tryckt sönder ett kugghjul av plast eller liknande? Finns det något man kan göra själv eller är det bara att åka till verkstan och slanta? /J | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.