AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
520

Info om M5 3,6

Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa mig att nå mer kunskap om detta monster. Jag har åkt 3,8an och den gick ju utav bara ....... men jag är sugen på en fin 3,6a till att börja med. Kan ni ge mig mer info om t.ex Toppfart utan spärr, Hur den går mot alla trimmade Saabar och Volvos här på svenska vägar m,m. Är det en bil som man kan rita lite med om lusten finns? :)

Skriv gärna allt ni vet.

Hejdå..

Mvh Johan.
den går som fan
den tar alla små audi's uppt till hundra och sen far den bara i väg

den är grym på seg dragning
den tar alla nya saabar och vålvå
--------
den är på 315hk
den är stadigare om man ska trimma säger en del här på forumet.
det är sintarde kolvar i den
om du inte vet vaaad dintrade är så är dom stadigare än vanliga kolva med sämre än smidda
--
det ända som skiljer är att mellan 89-3.6 - 92 3.8
är motorn men sen 92-93 så får m5 nya dämpare och lite andra saker-
-----------

3.6 går 0-100 på ca 5.8-6,1sec
men den går ca 270-280 med borttagenfartspär
-----------------
det är i alla mänhet en dyr bil men man får mycket att köra med och en stadig och fin bil för en liten peng ----

är det nå mer så är det ju bara att skriva så ska jag pröva besvara em ndet finns ju många här på formuet som kan den mycket bättre

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
Ska du dra en trimmad SAAB eller Volvoturbo på rull så krävs det nog mer än en M5 3.6 tyvärr.... Givetvis beror det ju på hur mycket trim du syftar på men dessa bilar går faktiskt oförskämt bra om man pillat lite på dem!

Ojoj, nu blev jag väl impopulär igen!? ;)
Hmm, kan ju dock tillägga att "det man förlorar rakt fram tar man igen i kurvorna" eftersom BMW har ett betydligt trevligare chassi samt bakhjulsdrift. Körglädje är ju inte bara acc....
Trevligt. Tror ändå att det kostar några kronor för Saab/volvoägare att klara av en sådan maskin. Det är ju direkt ingen trimning du gör för 50kr i garaget.

Hejdå.
Mvh Johan.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Framhjulsdrivna SAABAR och VOLVOSAR ;) är inte alls i samma klass mekaniskt eller körmässigt som BMW M5:or..

Sen finns det naturligtvis trimmade upplagor av dessa bilar som kör skiten ur både en original M5 och sig själva iom reducerad livslängd pga trimmet..;)

Allt är en fråga om hållbarhet och en supertrimmad SAAB t.ex brukar det inte dröja så länge innan lådan gett upp..Volvo..neeej..dem försöker oxå hinna ikapp BMW som alla andra men dem har inte heller lyckats speciellt bra tycker jag...Men som sagt en trimmad bil med turbo brukar gå bra en stund innan rasen börjar :)

Gillar du att skruva är dessa vagnar säkert ett bra val..

Däremot en original M5:a(3,6) står sig VÄLDIGT bra även i dessa sammanhang utan trim och håller bra om man sköter denna.

En sak man måste komma ihåg är att dessa s.k. sportbilar använder sig av framhjulen för att ta sig fram=inte alls bra ur sportbilssynpunkt(enligt mig).

Blanda inte ihop styrning o drivning på samma axel, blir sällan bra :)

Se bara på porsche,BMW(såklart),F1=min ständigt återkommande jämförelse..;))

Mvh Janne.
JH
Har kört mot några trimmade saabar (9-3, och 9-5 aero) och också mot S60 T5 (d:o trimmad) och när vi passerat 130 har de tappat rejält och lite uppåt i hastighet blivit efter. Det beror också på vad bilen är optimerad för, 0-100 eller "köra fort"

JH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.