AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
28.264

Varför är denna M5a inte såld?!

Sida 5 av 6
"Sen förstår jag inte sista längen på E91-an?" Det låg ute en Blocketannons som RiBBaN_ länkade till med samma bil men helt annat pris & miltal.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Vi får nog starta en egen tråd om Curylos bil & Motor som inte verkar vara den mest seriösa bilfirman i Sverige just nu ;)
Visa användare
34
Jägerloo
M5 Touring -07
Saab 9-5 -04
Saab 9-3 -99
Nu fick jag svar på den svarta touringen. regnummer bkz687.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Varför skulle läget vara ett bekymmer då det står i texten att ev leverans ner till sthlm e möjligt?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
F-tar, jag tror inte bilen levereras ned för att en random stockholmare vill titta på bilen, utan det är först efter affären är klar.

Men då när man bor i Stockholm så blir det så mycket enklare att åka och kolla på en bil i Stockholm, Västerås, Eskilstuna, Uppsala osv. och då blir det ju ingen affär men någon i Norrbotten.

Alltså är det ett bekymmer (men inget omöjligt sådant), det är ju så klart enklare för oss i södra Sverige med en bil inom 1-2 timmar bort.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Ja för min del är det en fördel.. 40 mil till Luleå, sällan att ja köper bilar nedanför Sundsvall. Det finns fina bilar ovanför huvudstaden också.. Skulle han köra ner får fan fjollträskarn köpa bilen också ;)
Håller helt med Grelle. Om jag sökte en viss bil så skulle jag av tids- och bekvämlighetsskäl aldrig kika på en bil så långt bort som i Norrbotten, det är bara kalla fakta och säkert kan man då missa några fina exemplar, för givetvis är inte dessa bilar sämre än några andra, allt annat lika. Avståndet betyder mkt. Du ser ju ex vis rätt ofta här på Autopower att någon skriver att finns det möjlighet att någon kan kika på den här bilen som står i staden x för jag har så långt att åka dit bara för att titta på en bil som jag inte vet om jag gillar och sen vill köpa.

Vore jag "Pekka" i annonsen ovan så skulle jag lämna bilen på försäljningsuppdrag till någon seriös firma i Mellansverige. Det är den bästa lösningen. Så liten som efterfrågan är på en M5 i Norrbotten så blir ju ofta priset därefter.

/Anders
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
F-tar, ungefär 1 miljon personer bor i Norrland och ca 8,5 miljoner i Götaland & Svealand.

Det betyder att trots att det finns fina bilar i Norrland så drabbar det norrlänningarna mera, som tappar en stor andel kunder, jämfört med svearna och götarna som tappar en mindre andel bilar.

Detta är inget norra vs södra Sverige, utan krass verklighet. Jag är själv född och uppvuxen i Norrland och det går inte att komma ifrån att en normal norrländsk kuststad har max ca 300000 personer inom 2 timmars körning, medan mälardalen i sig har ca 3,5-4 miljoner invånare.
Visa användare
34
Jägerloo
M5 Touring -07
Saab 9-5 -04
Saab 9-3 -99
Idag kom William bilen upp igen :-) Ingen sugen?
Med tanke på att det bara finns strax över 70st M5T E61 i Sverige (av 803st tillverkade med ratten på rätt sida) bör det finnas köpare även till en i Luleå.

Så långt är det inte från Stockholm, jämfört med till exempel Ystad är det lite drygt 20mil längre. Alltså ca 90mil mot knappt 70mil.

Som Jägerloo skriver är det väl att säljaren inte svarar på mail, sms eller svarar i telefon som gör att den inte säljs...

"Tror också det har med läget att göra angående den svart m5 touringen. Jag har både mailat och smsat honom men inget svar. Då jag letade bil så har jag för mig att jag gjorde samma då och ringde också men inget svar och han ringde heller inte upp."
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Stephan735i Var kan man hitta information om olika Bmw modeller i Sverige/resten av världen?
Visa användare
34
Jägerloo
M5 Touring -07
Saab 9-5 -04
Saab 9-3 -99
Janskers du kan kolla här: Länk

Nu har han faktiskt både ringt upp mig och smsat mig så han verkar väldigt benägen på att få den sålt, jag tror även att det går att få ner den en del i pris.
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Thx Jägerloo, finns liknande för m3or ?
He
22
Henrik1976
F11 530 m-sport 11
E60 M5 05
Var på Bmw idag och fick historiken på CEL575 utskriven
1 dec 2008 hade den gått 12364mil
21juni 2010 hade den trillat ner till 5937mil
Janskers: Är det M3 E36 du är ute efter är nystartade m3portal.com sidan du vill åt.

Länk

Länk

M3 E36 Europamodell är komplett minus Individual Cabrio 3,2. E46 kommer att kompletteras.

Jägerloo: Kommer du slå till?
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
tackar!
Visa användare
34
Jägerloo
M5 Touring -07
Saab 9-5 -04
Saab 9-3 -99
Stephan735i: på William menar du? Nej tack :-)
Lasse Karlsson
har haft min M5 E60 i ca 3 o ett halvt år nu, den är i absolut nyskick, och det var den när jag köpte den också, av en kille i Göteborg(ca 60 mil från mig), i midsommartid 2010.

Var vill jag komma med detta? Jo, letade jag seriöst efter en M5 E60/61 så skulle jag lätt åka minst 100 mil, om det fanns ett objekt som jag var intresserad av på det avståndet, med rätt mil, skick osv, osv.

Ett sånt köp gör man kanske 1 gång, o hittar man då ett bra objekt, som man verkligen tror sig vilja ha, är det väl mödan värt många ggr om, iallafall i mina ögon!

Känslan är att en sån här typ av bil, med rätt färgkombo(som man vill ha) rätt utrustning, rätt mil, rätt skött, kombi eller ej, import eller Sv-sålt, där allt faller i smaken, växer ju inte på träd direkt, och därför skulle typ 100 mil, iallafall för mig vara en ren bisak!

Om 3-4 år blir det väl dax att byta till nya M5:an, och avståndet kommer då inte att avgöra vilken det blir, kommer leta till man hittar den "rätta"! kanske blir det en resa till Tyskland, för att ta hem en därifrån! Det ska bli riktigt skoj! då den dan kommer!

HA DET!

modolasse
bm
47
bmw79
Bmw M3 Cab e93
En fråga till Jägerloo

Är du intresserad av den svarta M5 kombin eller mailar du bara och vill se om folk svarar?? Finns ju inget värre när man försöker sälja nått sen mailar folk och ställer 1110 frågor men dom är inte ens intresserade? Bara för att skriva i forum att denna säljare svarar inte denna säljare har svarat och ringt.

Förstår inte meningen?
Kan du förklara? :)
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Ursäkta att jag lånar tråden igen :). Någon som vet om man kan kolla någonstans tex hur många Bmw M3or från 1995 som fortf lever?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.