|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
billy: Bilen som smällde i Norrköping fick en helt ny kaross och all mekanik flyttades till den nya karossen. Den lagningen skulle jag inte klaga på. Den var blå metallic. ------- //Lövet |
|
|
Andreas, okej då vet jag det :) Billy aka Fantômas |
|
|
Hej! Den här m5an william försökte jag köpa. Jag ringde upp säljaren och så bestämde vi tid. Jag skulle åka från MALMÖ till NORRKÖPING men jäveln smsade mig precis innan jag skulle åka och bad mig ta med 160 000KR i KONTANTER. Den idioten trodde jag var knäpp. Jäveln planerade råna mig. KÖP INTE BILEN .. IDIOT som planerar rån!!! |
|
|
Holmaren, antar du eller har du bevis för det d påstår? |
|
| Googla namnet på han som äger den! | |
| jag har sms sparade meddelanden | |
|
Länk Semso |
|
| Jag bor i Norrköping. Ska kanske ta mig en titt och se vad det handlar om. | |
|
Om jag skulle försöka råna någon skulle jag för fasen inte använda min egen bil på annons. Det är ju helt onödigt och gör att man åker dit direkt efteråt. Nej, då annonserar man ju en bil som antingen inte finns eller någon annans. Jag tror inte på din story utan mer bevis. ------- //Lövet |
|
|
Förstår inte heller varför? Har ni aldrig gått runt med så mycket pengar i fickan för att betala en bil med, |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Lövet. kolla flaschbacklänken säljaren är långt ifrån klockren. Katrinelunds bilverkstad Malmö innehavare 1 ägare. 5 år i utlandet innan den kom till hit. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Folk utnyttjar att Sverige är ett land som det daltas som fan med alla. Så jag tror på allt sjukt numera. Man kan fan inte lita på något mer. han har ju blivit friad för pga teknikaliteter, det går ju nytjja säker framgent också. Läsa detta senast i lokaltinningen i Uppsala. Lägg ner liksom. Länk |
|
Jag har läst länken. Den säger inte alls att säljaren automatisk tänkt råna köparen bara för att han vill ha betalt i kontanter. ------- //Lövet |
|
|
Det behöver inte vara rån som är syftet med kontanter utan att säljaren har kronofogden efter sig. Vilket innebär att alla hans konton står under bevakning. Kommer där in pengar så tar staten dem direkt. Detta gör att enda sättet att undslippa indrivningen är att hantera kontanter utanför bankväsendet. En utväg är att erbjuda säljaren en kontant utbetalning på en eller flera bankväxlar som han sedan kan hämta ut i kontanter på valfritt bankkontor. Men som köpare gäller det att göra upp affären på dagtid en vardag, på av köparen utsedd bank. När varan är besiktigad och ni är överens om priset så åker ni med bilen till banken. Väl där på banken så ställer du ut bankväxlarna till säljaren när ni gjort ägarbytet, skrivit under avtal. Glöm inte att ta bilder med din mobil på alla papper, särskilt ägarbytes pappret. Annars kan säljaren låta bli att lämna in det och då kan du bli blåst igen. Bäst av allt är att frankera det och posta det direkt tillsammans. Ett gott tipps är att ha en kompis som väntar vid bilen. Så inte nån snor den medan du är inne på banken. För vad är det som säger att bilnycklarna som överlämnas är de enda! Vi en affär som jag hjälpte en kompis med så använde vi ett hjullås som vi klämde på medan vi var inne på banken. Kort o gott handlar det om att inte lita på någon. Befara alltid det värsta och hela tiden hålla pengarna utom synhåll och så nära en bank som möjligt. Börjar säljaren jiddra om att han bara kan kvällstid eller måste ha kontanter i näven direkt på Konsum parkeringen då ska man dra öronen åt sig direkt. Det var en son o pappa som blev mördade utan för Klippan för ca 10 år sedan efter att gått på en fejkannons. Vad gäller bilen på anonsen i Norrköping så undrar man hur han funkar, när han i annonsen inte tillåter provkörning. Om jag åkte för att köpa en bil för 170 papp så ska jag provköra, inte prov åka! Dessutom så hade jag gjort ett M test först. Med vänlig hälsning, /F1 |
|
|
Kan bara säga "herregud".... om det är något som det inte är brist på är det väl bilar till salu, varför då lägga ner tid på detta??? Varningsklockorna ringer så man behöver hörselskydd. /Anders |
|
|
+1 Bara hålla sig lngt långt borta. Blir man inte robbad så verkar det finnas 'viss' risk att det är ett skrvat elände man köper sig... //PB |
|
| F1 Power: Ägarbyte görs idag med fördel med Transportstyrelsens app "Mina fordon". Kräver att säljaren har appen installerad och kopplad till sina fordon (görs genom scanning av qr-kod på regbevis), då går ägarbytet direkt efter scanning av körkorten. | |
| Jag frågade säljaren om vi kunde göra affären med kontanter i banken och han sa nej för mycket klyd | |
| Gör ALDRIG en affär med en Zigenare. PUNKT!!!! | |
Karl-Hilding |
Klart att det är en bedragare. Men det finns det omvända också. Sålde en Merca C200 till en trevlig familj från Bosnien, inflyttad till Malmö. Efter lite prut så hivar dom upp en ICA-kasse med 77.000 i småsedlar. Vi åker hem till mej sa jag, så kokar jag kaffe och vi kan räkna pengarna under tiden. Sagt och gjort, men det tog en bra stund att summera! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.