AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.292

byta kupefläkt

Sida 2 av 2
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Bara åka till Mekonomen och köpa en rulle med butyltape/massa och klistra på grejorna ;-)
Länk
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

nu är fläkten i satt och fungerar kanon. MEN nu när jag monterat ihop allt så funkar inte orginalbandaren :S förslag? har kollar säkringar mvh

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Tyvärr inga förslag där , men det är väl bara börja kolla alla kontakter och säkringar igen med multimeter så du ser hur långt du får ström.
Men måste vara gött att få ihop allt ändå , hur lång tid tog allt ?
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Ja de tog väll ca 1.5tim å få ur allt (kolla även lite på youtubeklippen) då de var första gången.. sen ca 1.5 att få tillbaka allt med nån rökpaus :) de ända lite krångliga var att få dit nere delen. (Med stereofacket) Och locket till fläkten med klippsen längst in mot torpedväggen .
Kändes riktigt skönt att man lyckades själv utan hjälp för engångs skull

ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Men bilen stod i garage urplockad i nästan en vecka innan jag fick börja koppla in nya :)

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Trodde det skulle ta mycket mera tid än så med tanke på allt pill som det måste vara , men du skall vara stolt tycker jag :-)
Känns underbart varje gång man gör nått sånt och man lyckas.

Själv bor man i Göteborg i lägenhet utan garage så nu för tiden lämnar jag tyvärr bort det mesta , har en jättebillig runt hörnet som jag litar på.

Har skickat dit halva familjen med olika bilar och jobb innan jag lämnade in min BMW.
Hade en kompis som bodde 2 min ifrån mig med garage som jag kunde använda hur mycket jag ville + att han var jätteduktig men dom flyttade tyvärr till Sundsvall tyvärr.

Lycka till med bandaren nu .
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Så mycke pill är det inte, mest hitta alla skruvar sen är det bara typ 7-8 kablar.. några klipps. Tackar. det ska bli intressant med stereon vad det kan vara för fel har ju ett lastbils garage att skruva i :)

Jo ibland när man inte har garage så blir det att man lämna bort bilen och bra att man har någon man kan lita på som skruvar på andras bilar.
Göteborg där e jag född ;)

Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Hej, jag har pga av lite otur ha blivit tvungen att ta ur och i fläkten 5(!) gånger på kort tid. Sista gången tog det en timme totalt från start till mål. Jag tog inte bort underdelen på panelen och det tror jag sparar tid. Kan vara ett tips till den som ska göra detta jobb. Man får bända lite men ingen fara.

Se bild med underdel kvar:
Länk

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.