AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.291

byta kupefläkt

Sida 1 av 2
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

hej har bytt fläktmotstånd från en med digital instrumen (jag har analog) men ingen skillnad låter bara lite muller när man vrider på ratten för hastigheten. sen slutar det låta...

hur mycket måste man ta bort för att byta hela fläkten ?

någon som har nån länk med bilder på hur man går tillväga?

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Länk Part 1
Länk Part 2
Länk Part 3

Och en annan som gör samma jobb
Länk

Hoppas detta löser dina problem .
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

tack som tusan. nu har jag rivit ner allt.. nu skall man komma ihåg hur man får dit det?. har du nån bra video på det så länka det. då underlättar det :D

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Dårligt med det men du får väl spela upp dessa baklänges ;-)
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

HAHA ja jag får la göra det :D

ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

nu en annan fråga, satt och kollade på bättre beg. alla fläktar har 3(hål) för skruvarna att fästa i. och min fläkt har 4.. hur hittar man en som passar, eller går det att byta fäste på fläktarna ?

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Tyvärr inget svar på det men det borde ju stå original numret på din fläkt så prova att söka på det istället .
Kolla även med ebay , har hittat mycket billigt och bra där ute både till mina bilar och mc som jag har haft ..
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Okej. För de sitter ju 4skruv. Men på dem 2 inre mot rutan så sitter de 2 hål och med 2 skruvar på som typ en adapter platta. Tror du man kan,skruva bort den och det kan komma ett hål bakom den. Svårt å förklara vet ej hur man lägger bilder oå forumet. Kan,du förklara det så kan jag visa vsd jag menar.
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Om du har någon sida att lägga bilderna på nätet kopiera bara länk adressen och klistra in här .
Men om du har 4 hål i din och 3 i dom nya , kan du inte bara göra en bricka och borra 3 hål i den så du fäster den i det 3 hålet som du inte använder och borra dom 2 andra vart dom skal vara för att passa i bilen.
Lite hemma mek med att göra din egen adapterplatta , går ju att böja och vinklas till om det skulle behövas
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Borde vara enkelt om hålen ligger på samma brädgrad om man säger så ;-)
-0_ eller -0- sett från sidan.
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

hurdå nätet om man lagt upp typ bilder på facebok typ? för dem övre ser ju ut som en adapter då de sitter ju 2 skurv mellan dessa 2 hålen
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

alla 4 hål är -0- raka. vill lägga upp en bild men fattar nada å är väldelös på att förklara :P
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Länk

tror den funkar annars lägg i en ny internetsida
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Länken funkar fint.
Såg ju lite olik dom som finns ute på typ Laga.se men ser inte ut som om det skulle vara något problem med att göra en liten adapter för att få den till att passa.
Skruva loss och titta så kommer du lösa det .
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

De blev att beställa en ny fläkt (2030:- på bmw) då min är analog och inte fanns en ända begagnad då min bil är väääldigt ovanlig :( köpta mig även en beg mostånd (100:- nya modellen )
Då jag hade den gamla varianten. Lika bra att byta den på samma gång.

ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Även dem andra fläktarna är annorlunda då med auto ac osv. Så de gick ej att sätta i en annan fläkt :(

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Hittade en på ebay
Länk
354kr + frakt

Värkar vara en bra säljare :-)
Top-rated seller
platinum_auto_spares
99,7% Positive feedback
Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Du kan ju även kolla med denna : Länk
Har köpt lite smågrejor där förut utan problem , brukar svara snabbt på mail.
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Jag hittade en beg på bildelsbasen :):) tur jag öppnade så man såg stor bild på fläkten den hade 4bult hål .och rattar till fläkten ist för knappar(digitalt) på instrumentet. 500:- 165:-frakt

Ba
185
Baggen523
523iA Touring -99
Grattis problem löst :-)
Om min fläkt måste bytas någon gång kommer jag och hälsar på ;-)
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Haha jaså :p säg bara till så slår jag på kaffe och värmer lite bullar ;)

Jag har bara lyckats få loss allt. Ska bli kul att se hur de går att få ihop :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.