|
|
|
|---|---|
|
Vågar man burna och sladda fram o tebaks hur man vill på en asfaltplan och de håller eller går de sönder typ. BMW är väl kvalitets bilar eller.. Har man en 328 så är väl den gjort för lite tuffare förhållander eller.. Nån som vet hur mycket en bil tål egentligen för ja måste bara få veta hur mycket man kan ge an före de säger tjong.. Nån som testat nyligen och repat på asfalt eller annat skoj. Obs! JA ska inte åka och köra sönder min bil om ni tror de. Bara skoj att veta ifall man vill visa grabbarna grus var BMW står! | |
|
Tror säkert drivaxlarna håller såtillvida att dom inte vrids av, men slitaget på drivknutar, diff, lager, bussningar i bakvagnen ökar naturligtvis markant. Lite sparsamt burn nån gång kan man kanske unna sig... MVH Arne [bmwdriver] 318iS 1988 323i 1986 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
|
skulle vilja påstå att det sliter inte mera än norm,al körning, det är bara i startögonblicket som det blir lite ryck, men om du skickar 2:an och sen bara låter baken stå och bränna gummi så slits det ingenting, men kör man omkring och får kast hela tiden så sliter dte ju på lager... men det är det värt. köpte mig för 3 veckor sen en volvo 760T med runt 260-270 hästar i motorn, och med lamelldiff, och sen dess har jag inte gjort annat än att burna, har nog kört upp 8-10 däck på den tiden. visst har det slitit på bilen, men jag är inte så snäll heller. tänk bara på att det är 70:- böter per decimeter burnspår, har man diff så blir det ju 140:- vad fruktansvärt fattig man skulle vara om man åkte dit på allt.. 2-3 miljoner i böter genom åren kanske.. hehe [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.