|
|
|
|---|---|
|
Ska kolla närmare på en E30 316i -90 eftersom vi ska utöka vår bilpark och jag undrar kort ifall det sitter en klocka eller varvräknare i instrumentpanelen på denna modell. Klocka suger... /David | |
|
JAg tror att klockan försvann 87. inte säker. i min är det varvräknare iallafall. Länk Söker Hardtop !! |
|
| Klockan är kvar i 89:or Det e bara o byta. Gjorde det på en kompis bil oxå.....195:- | |
|
Jag har Varvräknare.... |
|
|
Det låter ju bra. Om det nu inte finns i bilen så är det åtminstone billigt att sätta dit en. Charlie_don. Skaffade ni varvräknaren på skroten? Hel instrumentinsats eller bara varvräknare? Bara att plugga in? Färdigdragna kablar? |
|
|
Man kan köpa hela eller bara varvräknare på skroten. Bara varvräknare ca. 160-220:- Hela för 600-1100:- Om du köper hela så se till att det kommer från en 318i annars får du problem. Om du köper bara varvr. så är det npg oxå bäst om det kommer från en 318i. Hela är bara och plugga in. Bara varvräknaren som vi gjorde var bara lite mer skruvande. Då skruvar man isär instrumenthuset (ca. 8 skruvar) sen skruvar man ut klockan (ca. 3 skruvar). Klockan har ex antal pins som sitter i en hona, bara och dra ut. Sedan i med varräknarens pins, skruva ihop allt, koppla in. |
|
| Tips! Om du köper hela instrumenthuset så testa det på plats så allt funkar, inkl. varvstoppet. Vi köpte hela intrumenthuset sen montera vi över varvräknaren. | |
| Tackar för svaren! | |
Renstark |
Perfekt, då ska jag byta ut skiten med en gång |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.