|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, Nyss hemkommen från en 4 veckors bilsemester i Europa. Undrar om ngn kan svara på eller iaf berätta ngn orsak till att bilen vibrerar (ganska mycket) exakt!!! mellan 150-180, innan inget och direkt vid 181 släpper det. Har nya dämpare, krängningshämmare och fjädrar fram (allt för 5000:-). Undrar även om det kan vara farligt/dåligt för bilen. Ha det /Svante | |
|
Har samma problem på min.. Fast då börjar det i 140 och slutar vid 175... Har helt nybalanserade hjul.. apocalypsorödmetallic... |
|
|
Ja du Gus, Glömde väl i förbifarten att nämna att även jag har nya däck, samt då nybalanserade. Ingen som kan hjälpa oss??? Nürburgringmärke på bakluckan... |
|
Shogo |
inte så att det är några stag som glappar och behöver bytas ? Har för mig detta diskuterats i 7 serie forumet. kanske inte är samma konstruktion på 5 serien |
| nya däck bör, vad jag har hört, balanseras om efter en periods användande...lättast kanske är att kontrollera det innan du går loss på alla stag + fyrhjulsinställning osvosv som jag nu måste ge mig på. | |
|
Booya: Varför måste du ge dig på det? Hade du samma problem som jag eller? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.