|
|
|
|---|---|
|
Tjena! En 528i -96:a, som jag är nöjd med.... Men nu dom sista dagarna/veckorna har det hänt nåt tok... Ibland när jag kommer ut till bilen och den varit avslagen några timmar, så har bakändan säckat ihop, som om jag hade 500 kg sand i skuffen... Och när jag sätter mig i bilen, tycker jag mig höra ett svagt surrande ljud, förmodligen bakifrån.. (osäker exakt) Startar jag bilen, så drar nivågregleringen upp bilen i normalt läge igen... Vad har hänt? Har blivit oftare på sista tiden... Jag som helt okunnig vad gäller nivåreglering, då jag ej haft det förr, så skulle jag ändå kunna gissa på nån typ av backventil som kärvar...? Eller? Och vad är det som surrar svagt...? mvh/ /Tommy Power | |
|
Ingen som hade nåt bra svar som jag kunde grunna på när jag ska sova....? Ni brukar vara snabba med svaren... :-() |
|
T_J |
Lämna in den på verkstaden, då får du snabbast svar och skiten fixat. |
|
Hydraliken för nivåregleringen är gemensam med servostyrningen. Har du kollat nivå i tråget för servon? Tråd med mer om nivåreglering: Länk /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Japp, fullt med olja i den burken.... Får väl bli ett verkstadsbesök då.... Så får dom skicka dit en motorvärmare på en gång.... Nån som vet nåt mer om nivåregleringen? mvh/ /Tommy Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.