|
|
|
|---|---|
|
Detta kommer ibland upp på min checkkontroll. Ingen av de tre bromsljusen är trasiga. Stänger man av tandningen och startar igen försvinner varningen. Verkar oftast hända då det är fuktigt ute. Någon annan som har upplevt detta? | |
| Jo, jag känner til det. Inträffar lite då och då vet dock inte varför?. | |
|
eh... kan det vara glapp kanske? |
|
emilo |
Min var precis likadan. Det var en jordkabel som strulade som sitter förgrenad på den vänstra skyltbelysningen. Om inte den kontakten är riktigt frisk blinkar hela baken på bilen. Ta fram en skaltång och häng på friska kabelskor så löser det sig nog. |
|
Jag har haft detta problem. Det började med att det var lite då och då. Det uppkom framförallt när jag svängde kraftigt höger. Efter några veckor så slutade mitt bromsljus att fungera. Jag kollade lampor, spänning säkringar osv. för att sist (givetvis) kolla bromljuskontakten. Jag mätte upp den och konstaterade att det var trasig. Köpte en ny orginal för 250:- Var lite pilligt att få loss den. Det sitter fast på ett speciellt sätt, men det ser man om man tittar på den nya Allt funkar nu igen |
|
| Jag hade samma problem och bytte bromsljuskontakten. OK! | |
|
hade samma problem på en 89ans 5256a bytte bromsljus kontakten!!funkade kanon!!! D är fegt o släppa gasen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.