|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Hur konstaterar man om ett däck är orunt?. Hur vet man att det inte är fälgen som är orund? Jag menar - skall jag reklamera däcken måste jag ju kunna VISA att de är felaktiga eller orunda. Och det lär ju inte däckshandlaren vilja hjälpa till med...Ge mig råd hur jag reklamerar däck och vilken strategi som funkar. ///LArs |
|
ber du någon köra bredvid dig på vägen o titta på fälgarna så borde man ju kunna se ifall de är orunda..eller?? Finns på icq: 60288954 |
|
|
När du har däcket i en balanseringmaskin skall det ej hoppa upp och ner för mycket. Om din däckhandlare har sålt däcket till dig är det hans skyldighet att reklamera däcket till sin leverantör(kundreklamation). Om han inte åtar sig det kan du ringa till just leverantören av det däcksfabrikat du har. Om det visar sig att däcket är ok efter reklamationen kan du dock få betala om du eventuellt har fått ett nytt däck. Vad är det för däck??? /MP Länk |
|
|
Hissa bilen och snurra hjulet. Andvänd ett fast föremål och mät avståndet mellan föremålet och däcket. Skillnader i avstånd runt däcket = orundhet. Mät sidokast på liknande vis. Fälgen mäts i det så kallade bead läget( där däcket sitter fast på fälgen ) på samma vis. Proffsen andvänder mätklocka. Reklamationen tas emot av din däckhandlare. Lycka till !! Nisse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.