|
|
|
|---|---|
|
Jag behöver fylla på olja till styservot och undrar om det går bra att fylla på ATF olja. I instruktionsboken står det att man ska fylla på med "Castrol LHM" olja. Det står också att man i nödfall kan fylla på med ATF olja. Vad finns det för nackdelar med att fylla på ATF olja i systemet? Jag har ATF olja hemma, vågar jag använda den eller ska jag åka till BMW och köpa "riktig" olja? Jag har läst här på forumet att man inte ska blanda olika hydraulikoljor därför är jag lite tveksam till att åka till BMW och köpa en sådan olja. Jag vet ju inte vad det är för olja i systemet nu. /Anders | |
|
LHM är den gröna hydraulolja som Citroen använder till sitt fjädringssystem. Finns på de flesta mackar! Kolla färgen på oljan det är bara LHM som är grön, ATF är röd och sedan finns det en brun (gulbrun som vanlig motorolja) olja som jag inte har beteckningen på i huvudet. Mvh |
|
|
Tack för svaret. Ska kolla färgen i morgon. Jag tror den är gulbrun så BMW får nog sälja lite olja i morgon. /Anders |
|
|
Johan B. Kan det vara Pentosi CHF.71 du tänker på? |
|
|
CHF.71 klingar bekant! Har inte kollat vad det står på min servobehållare. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.