|
|
|
|---|---|
|
Vilket år kom det nya kylmedlet i AC'n. Fredrik M - Z3 2.8 | |
| 93... | |
|
Okej! ett år tidigare än jag trodde. Kan man på något sätt kolla vilket. Om det finns 93'or med freon. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Det ska finnas en klisterlapp i motorrummet där det står vilken gas som finns i systemet. I min bil sitter den på plåten ovanför kylaren. Mvh. Micke Olsson |
|
|
R134 är den nya. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Enkelt de gamla r12 kopplingarna är rätt så mycket mindre än R134 kopplingarna (påfyllning o högtryckstestansl.) Det är lite olika pga bilmärke men 92-93 är genomsnittet. MVH Hasso |
|
Jag tror att min är utrustad med R134 från fabrik.. För det sitter lappar om det överallt på rör osv. BMWCS Nr: 4798 |
|
|
OK! Då vet jag, många tack. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| Du ser det med en gång, är dekalerna ovan kylan gröna, | |
|
Hoppsan, halkade visst.....Jo, är dekalerna gröna så är det nya systemet. Trevlig Helg |
|
|
Det blir inte lika bra kyla om man konverterar till en ny godkänd gas. Bara så ni vet ! RWD? Ja tack! |
|
|
nos? I Halmstad? Håller med. Dessutom kommer man troligen att haverera kompressorn ganska snart, speciellt om man inte är snornoga med att få ut all den gamla oljan när man byter. Om man har ett R12-system så bör man försöka hitta en mindre nogräknad kylmontör som kan blåsa i lite R12 åt en (säger jag trots att jag är miljövän...Hmm?). Som ex kan vi nämna Sanden-kompressororerna. De som är dimensionerade för R134 har "HD" (Heavy Duty) med ngnstans i modellbeteckningen. /JOP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.