|
|
|
|---|---|
Rosebuddy |
Jag har/hade fölajnde problem: 1.Bromsvibrationer i ratt/pedal trots bytta skivor i våras 2. Rattvibrationer/slag från 70 km/h och uppåt 3. Nya Hankookdäck som säljaren hävdar att det"aldrig är problem med" men däremot "har vi problem med BMW". Igår skiftade jag och satte framhjulen bak och vice versa. Bromsvibbarna försvann och nu "rycker" ratten bara en gång svagt åt vänster vid bromsning för att sen vara stilla. Inga vibbar kvar i pedalen. Vibbarna vid färd har minskat betydligt men däremot skakar stolen mer nu. Hjälp mig att leta felet. Skeva fälgar? Fel på däcken? Kassa styrstag? Glappiga spindel/styrleder? ///Lars |
|
"aldrig problem med".... Har hört folk som haft problem med Hankookdäck. Låter som ett solklart balanseringsproblem! Däcken kan vara orunda och därför obalanserbara. /Kristian |
|
|
Hejs! Vad vet du om fälgarna? Jag hade tidigare problem med att passagerarstolen skakade vid färd...då var bakfälgarna ngt krokiga...fick dom riktade hos Skullman och resultatet blev nästan noll skakningar... Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
|
Jag har hört flera som har haft orunda Hankookdäck! De har tyvärr väldigt ojämn kvalitét. Att problemen dyker upp på BMW beror på att BMW:s framvagnar är väldigt känsliga - är däcken orunda så märks det direkt! På en gammal volvo märks orundheter troligen inte alls. Precis som Kristian skriver kan du aldrig balansera ett orunt däck så att det slutar vibrera - det är bara att byta ut. Solklart fall av reklamation - stå på dig! Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.