|
|
|
|---|---|
|
Jag fick info i morse att kamkedjan (-orna) skall bytas var 15000 mil på alla V8:or. Ett servicemeddelande skall nyligen ha gått ut till samtliga auktoriserade BMW verkstäder om detta. Jag skall försöka få tag i en kopia på detta. Är det någon som hört förut att kamkedjorna skall bytas? Jag har tidigare haft uppfattningen att detta inte var nödvändigt. | |
|
OOPS!!!Märkligt att dem inte pallar längre måste jag säga..Min kedja är ALDRIG bytt o den har rullat 34000mil snart..(M535i) Och Nej,jag har då aldrig hört någonting dylikt om dessa annat än att dem byts om vagnen gått extremt långt. Mvh Janne. |
|
|
Har importerat en del bilar, samt sett det mesta. Många V8:or som rullar här i Sverige har en gång(innan det tråkigt nog blivit mannipulerade) passeat 30000 mils-gränsen. Här har inga kamkedjor bytts inte. Så svart på vitt går varenda bil, med hyffsat normala förare det dubbla, allså 30000 mil utan att man bytt kedjorna. Skall dessa nu bytas från 15000 mil, då är det bara ett jippo för att dra in kronor. Skulle aldrig falla mig in att göra det. Man hör dessutom tydligt när det börjar rassla från motorbröstet, DÅ är det dags. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.