|
|
|
|---|---|
|
Hur är framstötdämparna egentligen konstruerade? Om man tittar på fjäderbenet ser det ut som dämparen är integrerad i denna. Är det så att man byter insatsen eller? Hur får man annars väck den??? Är 325 ix fjäderben konstruerade på samma sätt som vanliga 325? Kan man använda kortslagiga sportdämpare avsedda för 325 i en ix??? | |
|
Ja, det sitter insatsdämpare. Jag kan inte svara på om vanliga 325 dämpare passar, men jag tror inte det. I vilket fall så blir det ju inte rätt eftersom iX:en är ganska rejält mycket tyngre fram. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag skall montera Koni på min (de ligger i garaget) men de är nog inte så mycket kortare än orginal har jag hört. Bilstein har ju annars sina Sprint stötisar som är kortare... men de är inte ställbara. Dämpare från en vanlig 325 skall enligt uppgift inte passa då själva "insatsröret" är för långt för att passa i iX:ens "hylsa". ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD 4047 ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 w1.923.telia.com/~u92305739/ Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.